Viser søkeresultater 1 til 10 av 184
Threaded View
-
16-01-13, 08:57 #24
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Takk for svar!

Tenkte å gå opp på dosen etter at neste prøvesettet er tatt hvis ikke formen tar seg opp.. Over tid synker stoffskifteverdiene på samme dose har jeg lagt merke til.. Endokrinologen sa at det ikke var skadelig å gå med "for høyt stoffskifte" en periode på 2-3 år ved behov, men at det "sliter på systemet", så jeg fikk "tillatelse" til å fortsette på Erfa som pr. i dag..
Har det meste av mitt liv hatt hvilepuls mpå rundt 60, men mesteparten av siste året mellom 40 og 55, med snitt på 50 el. såvidt under. Unntaket er da jeg gikk opp på 120mg og pulsen steg til ca 70.. Føltes så påfallende ut at jeg greide ikke å overse det.. Er forøvrig enig i at 70 er et greit tall på puls. I april i fjor gikk jeg opp to trapper på sykehuset og var så ferdig da jeg kom opp at jeg så svarte prikker og pustet noe aldeles forferdelig.. Ble derfor litt tankefull om å skulle måle puls og blodtrykk med det samme, men ble da skikkelig overrasket - på tre påfølgende målinger var pulsen hhv. 50, 51 og 50, men blodtrykket gikk fra 140-126/83-69.. Hørte liksom "bråket"("sus" som om kranen stod fullt åpen..?) fra blodomløpet i hodet.. Skulle jeg tippet ville jeg sagt at pulsen var minst 100 og blodtrykket helt hinsides, men så feil kan man altså ta..!
Det var etter dette at jeg ble var at pulsen min var blitt unaturlig lav. Etter barna hadde lagt seg i 20-tiden var hvilepulsen på 42-43.. Og det er vel lavt for en etterhvert mer og mer utrent og stadig tyngre person..?
Har ikke slitt med hjertebank heldigvis for betablokkere senker vel blodtrykket og..? Har hatt og har fortsatt tildels lavt blodtrykk, men har heldigvis bedret seg siste månedene. Har vist tosifret overtrykk og såvidt over og har opplevd tre besvimelser og ørten nesten-opplevelser..
Kjørte ikke bil på flere måneder og det er ille når man bor på bygda, men risikoen ble rett og slett for stor.. Har stoppet et par turer på vei hjem fra arbeid med bil i høst og - lyd og inntrykk kommer plutselig så langt unna fra og er forvrengt og så blir det kunstig høy lyd på puls og pust og man får en litt "kaldsvett" følelse av at ting begynner å rotere.. Jeg har målt og det skyldes ikke blodsukkerfall og ingen har greid på forklare meg hvorfor det blir slik eller hvorfor det er bedre nå..Eller om det plutselig kan bli slik igjen!?
Skulle nesten ønske at vi hadde et "resultatbasert" helsevesen hvor man var avhengig av at "kunden"(pasienten) ble fornøyd/frisk heller enn offentlig "gratis" hvor man kan tillate seg å gi f..n og sende deg hjem med uutrettet sak og beskjed om at alt er "helt normalt"(blodprøveverdiene vel å merke!) når det er helt tydelig at det ikke er det og likevel heve sin relativt brukbare legelønn i trygg forvaring om at arbeidsløs blir de ikke uansett..!
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker