Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Threaded View
-
26-12-12, 13:09 #6
Sv: Skal begynne å ta Erfa om kvelden. Tar imot alle gode råd.
Heisann.
CT3M metoden virker komplisert når du leser disse innleggene. Så jeg skjønner godt at det føles som å bestige et fjell når man skal sette seg inn i alt dette. Dette med cirkadisk rytme dreier seg egentlig bare om å etterligne kroppens egen døgnrytme når det gjelder utslipp av hormoner. Siden noen er a mennesker og noen er b mennesker vil dette være helt individuelt. Så man må lete etter rett kl slett hvis denne metoden skal ha noen som helst effekt. Men helt kortfattet kan jeg forklare deg hva jeg har gjort.
Du starter med å måle pulsen din og morgen temperaturen nå. Da har du et utgangspunkt. Noter deg disse data. Regn deg ca 4 timer fra det tidspunkt du normalt står opp. Da trenger nemlig bi yrene dine et påfyll av t3 for å kunne fungere godt nok til å produsere nok kortisol. Og ja du må ta hele erfa dosen din på dette tidspunktet. Jeg pleier å sette frem pillene i et eggeglass og en flaske vann på nattbordet før jeg sovner. Hvis det er et fast kl slett du pleier å våkne på så kan du gå for dette kl slettet. Det har beggod erfaring med.
Etter en uke med medisinering til dette kl slettet tar du nye mål på puls og temp. Husk at disse målingene må gjøres til samme tid som sist, altså det kl slett du normalt skal stå opp. Så ser du om du er fornøyd med målingene du får. Reguler kl slettet en halv time frem eller tilbake etter hva du tror. Bruke gjerne fortsatt kl slett som du naturlig våkner som en rettesnor.
Jeg vet at du tenkte å kun ta erfa til natten og at det da ville bli bedre. Min erfaring er at det eksakt rette kl slett er avgjørende. Har inntil ganske nylig tatt erfa dosen (180mg) kl 0415, fordi jeg tenkte som du at det viktigste var å ta det til natten. Oppdaget etterhvert at jeg hadde tendens til å våkne 0345 og flyttet dosen til dette kl slettet.
Morgentemperaturen steg umiddelbart me 0,4 grader, pulsen som jeg har slitt med i 4 år roet seg og jeg kunne for alvor gå inn for nedtrapping av kortison, noe som har vært mislykket i hvert eneste forsøk jeg har gjort i over tre år. Det er ikke så nomplisert som det kan høres ut når man må lese så mye tekst. Men det viktigste er å få nok t3 til rett kl slett.
Lignende tråder
-
Har Graves og skal snart opereres (have fjernet skjoldbruskkirtel). Gode råd søges.
Av Pisces i forumet Høyt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 18-05-16, 02:38 -
skal begynne på kombinasjons behandling og trenger råd!
Av toneij i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 10Siste melding: 21-10-12, 20:43 -
Jeg skal begynne med kosttilskudd idag.!
Av Jente25 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 5Siste melding: 12-08-09, 11:13 -
Skal begynne med Armour :=)
Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 29-08-08, 22:02 -
Armour kvelden før nye prøver skal tas?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-05-06, 20:26

Svar med sitat

Bokmerker