Jeg er avhengig av å gå på p-piller(minipille) for å fungere i hverdags livet den uken jeg egentlig skal ha menstruasjon. Jeg har siden jeg fikk mens (11-12 år) slitt med ekstreme mens-smerter. Jeg ble først satt på den tradisjonelle p-pillen (man tar 21 piller og så 7 sukker piller) når jeg var 17, men dette gjorde at jeg fikk flere migrene anfall for uken (vi snakker opp til seks anfall på en uke). Så gikk det noen år, hvor jeg rett og slett bare levde med smertene til tross for at det føltes som om noen knivstakk meg hver måned i en uke eller mer.

Jeg går nå på Cerazette, som er minipiller, og tar disse hver dag som man skal. Det jeg lurer på er om jeg kan få disse minipillene på blå resept siden jeg er avhengig av dem for å fungere? Jeg tenker nok at svaret er nei, men det er jo verdt å spørre.

P-piller burde virkelig være på blå resept syns jeg, for jeg kjenner flere som begynte på dem på grunn av intense mens-smerter, og regjeringen ønsker vel ikke flere uønskede graviditeter. Det er mye jeg skulle ønske var annerledes, gitt.