Da har jeg vært hos legen og som halvveis ventet var h*n dessverre helt på bølgelengde med fastlegen min, og sa at siden TSH og FT4 verdien var innenfor det normale var jeg disponert for problemer, og at jeg nok ikke ville komme til på Haukeland pga normale verdier. H*n ville absolutt ikke gi meg "livslang medisinering" på så tynt grunnlag og sa det før jeg fikk spurt.

Men h*n sa at hva som er normalt for noen kan være for lavt eller høyt for andre, og hadde ingen problemer med å gi meg en henvisning til en endokrinolog som "kanskje kunne mer enn de (på legesenteret), og kanskje var mer åpen for medisinering på så tynt grunnlag".

De tok test av TSH og FT4 da jeg ble sykmeldt for et drøyt halvår siden (men jeg husker ikke når tid på dagen det var), og da var TSH 3,4 (jeg tror det var den desimalen han sa) og FT4 var 17. H*n ville ha nye blodprøver av TSH, FT4 og Anti-TPO, og det var nytt for h*n at en bør ta TSH prøver kl 08.00 men jeg kunne gjerne komme tilbake mandag morgen og ta de da.

Jeg spurte om andre prøver enn TSH og TF4 og h*n mente det ikke hadde noe for seg, men haket av for alt under THYREOIDEA på prøveskjemaet, dvs TSH, FT4, T4, T3, Anti-TPO og TSH-reseptorantistoff (var ingen TF3 der).

Så da er det bare å smøre seg med en stor dose tålmodighet og håpe det ikke er for lang ventetid hos endokrinologen