Mit helvede begyndte for ca. 7 år siden.

Jeg har spist p-piller fra jeg var 15-36 år pga. stærke stærke menstruationssmerter. Først Gynatrol, siden Gynera og til sidst Lindynette. Jeg har altid fungeret godt, været vildt aktiv i både mit arbejds- og fritidsliv og meget socialtanlagt.

Da jeg blev 36 år og havde mødt en dejlig mand, droppede jeg p-pillerne da vi gerne ville have et barn.

Allerede ved min første menstruation uden p-pillerne oplevede jeg for første gang i mit liv x-trem træthed/udmattelse. Husker, at jeg næsten tudede fordi jeg var så udmattet. Dette skulle dog vise sig kun at være begyndelsen og det første symptom af mange, der med tiden dukkede op.

Det næste der skete var , at jeg ved ægløsning vågnede ved at hele kroppen lå og rystede. Senere voldsomme PMS-symptomer.

I dag er mine symptomer: X-trem udmattelse, kan ikke foretage mig noget fysisk uden at få det dårligt. PMS –symptomer herunder væskeophobning med buler under øjnene, svimmelhed, problemer med hjernen så som uklar tænkning, forvirring, angst, stress, depression. Mit immunforsvar reagerer ved, at jeg får regnbuehindebetændelse, ondt i led og muskler, problemer med tandkøddet, eksem i ørerne, osv. osv. omkring eller lige efter ægløsning, når hormonerne falder. Senest underlige elektriske stød i hjernen lige omkring ægløsning (virkeligt væmmeligt og nøj… hvor blev jeg bange).

For 2 år siden forsøgte jeg at starte op på P-piller igen da mit liv var et rent helvede (og storken alligevel udeblev). Trods p-pillerne havde jeg stadigvæk problemer omkring ægløsning og ægløsningssmerter selv om gynækologen påstod det ikke kunne lade sig gøre. Som tiden gik blev det hele værre og værre og kulminerede i en kæmpe depression, hvor jeg kun kunne sidde og glo ud i luften. På hospitalet, hvor jeg er undersøgt fra A-Z fandt man ud af, at mit D-vitamin var skyhøjt (lige over 300). En neurolog anbefalede, at jeg straks stoppede med p-pillerne. Det er nu et år siden jeg stoppede. 3 måneder efter jeg stoppede begyndte jeg nu også at få muskelkramper/spasmaer og endnu mere udmattelse, hvor musklerne står og spænder af sig selv. Og det viste sig, at mit D-vitamin var faldet ned til 20!!!

Status er d.d. at mit liv er ikke eksisterende, intet fra mit ellers så dejlige liv er spor dejligt længere.

Jeg er svimmel, har underlige ryk/jag i hjernen, omkring ægløsning og menstruation er jeg sengeliggende af udmattelse, hele kroppen ryster selv om jeg forholder mig i ro. Min nattesøvn er også meget dårlig, vågner flere gange om natten ved at kroppen ryster, og idet jeg vågner op får jeg en rystetur efterfulgt af, at kroppen falder i sved sammen med voldsom hjertebanken. Meget ubehageligt.

Det virker som om det hele kører for langsomt, og dog… nogen gange får jeg sådan nogle anfald, hvor jeg får hjertebanken og høj puls inkl. Sådan en underlig uro, der kulminerer i, at jeg bliver bange. Dette kan ske både om natten og om dagen. Mit immunforsvar reagerer fortsat med inflammation i højre øje, eksem i ørerne og svamp i tåneglene. Tørre slimhinder i munden, øjnene, skeden. På visse tider af måneden bøvler jeg meget med madtræng/hunger, hvor jeg skal spise hver anden time både dag og nat. Jeg kan ikke foretage mig ret meget fysisk uden at blive dårlig, udmattet, pustende med høj puls og underlig i hjernen og kroppen begynder at ryste/sitre.

Min hvilepuls er omkring 55-60 og mit blodtryk, når jeg ligger i sengen og er vågen om morgenen er lavt 85-90 /62.

Jeg har været indlagt et par gange med udmattelse og muskelkramper der har været så slemme, at jeg ikke har kunne gå eller stå. Men ingen har kunne finde ud af noget. Eller de gider vist ikke rigtigt! Som de siger, du er jo ikke ved at dø.

En gynækolog har netop bedt mig starte op på Mini-piller ”Cerazette”. Og det har jeg netop gjort i går. Men er bange for yderligere depression.

En sekretær fra Hvidovre Hospital har oplyst mig, at min sidste blodprøver viste at Frit T4 ligger i underkanten, men da jeg er afsluttet derfra, sker der ikke mere….

Jeg er så fortvivlet. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Har snart mistet alt pga. alt dette! Alle mine gode velbetalte job, mand, socialliv, økonomi, hobbys, sport osv. Og efterhånden også helt mistet mig selv til angst og depression. Trækker mig fra andre mennesker. Har endvidere betalt mig fattig i alternative læger, psykologer og kostprogrammer uden det har ændret på noget.

Er der nogen med forstand på hormoner, der har nogle gode bud på, hvad der sker med min krop? Eller kan anbefale mig en læge, der virkeligt ved noget om dette? Indland/udland? Og er der nogen, der kan fortælle mig lidt om, hvad noget sådan cirka i store store runde tal mon koster?

Tak til alle, der måtte have læst med hele vejen.