Viser søkeresultater 1 til 10 av 73
Threaded View
-
23-10-12, 16:54 #32
Re: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Jeg blingsa litt; müslien jeg laget er hentet fra ei bok av Ulrika Davidsson og heter "GI-oppskrifter for hele familien".
Anbefaler boken om man ikke kjører streng lavkarbo da. I enkelte oppskrifter brukes det f.eks. soyamel eller hirse, men det bytter jeg ut.
Her er Familiemüslien (500 gram)
200 gram grovhakkede blanda nøtter/mandler
6 dl speltflak
6 dl havregryn
2 dl solsikkekjerner/gresskarfrø
1 dl kokosflak
1 dl linfrø
3 dl vann
5 ss nøytral olje
3 ss honning
2 dl rosiner
Bland alt unntatt rosinene, og bre "deigen" utover i ei langpanne. Stek det ved 225 grader i 20-30 minutter. Rør i blandingen av og til. Müsli blir fort brent.
Avkjøles og så blandes rosinene inn. Oppbevares i tett boks med lokk.
Du kan bytte ut og variere kornsorter og nøtter etter smak.
Jeg brukte denne müslien (jeg hadde ikke i rosiner) også som dessert. Da smurde jeg en paiform, skrellet og renset epler som jeg la tett i tett i formen. drysset over kanel, og så et par never müsli. Til slutt høvlet jeg noen skiver smør som jeg fordelte på toppen og stekte "paien" i ca 20 minutt ved 200 grader. Smakte nydelig sammen med pisket fløte.
Lignende tråder
-
Fikk du Meningokokk B vaksine og har stoffskifte problemer?
Av sivcath i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 66Siste melding: 01-10-10, 13:43 -
Kræft i skjoldbruskkirtel i 2005, total thyreiodektomi
Av Lene i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 19Siste melding: 21-08-09, 18:20 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 02-07-05, 12:00 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker