Takk for linker Anisa!
Prøvde å lese artikkelen du linket, men stammespråket blir for innviklet. Men jeg aner vagt hva de har kommet frem til. Og det kan kanskje forklare hvorfor hun ikke er hyper.
Ellers har jeg prøvd å lese meg opp på tyroide resistens, men det går for det meste på den varianten med høy T4 og T3.

Ellers er det en drøy uke igjen til neste time hos Øverbye og resultatene har begynt å komme inn. Det er to laboratorier; sykehuset i Arendal og Aker hormonlab. Forholdene på stoffskifte hormonene er den samme, men FT4 er nå under ref.omr. Og FT3 ligger øverst i ref.omr. Jern og B-vit er på vei opp etter at hun begynte å ta tilskudd. Vet ingenting om D3 da det ikke er testet før-så den er vi spent på. Vi tar begge 20 mcg D3 etter å ha lest om vitaminen og sett at noen anbefaler å øke anbefalingen om døgndosen med 4-5 gangen. Kalsiumvdiene er ok blodsukker (glukose?) er ok, men venter svar på insulin. Har prøvd å forstå hvorfor han tester leptin? Og så har jeg begynt å lure på om det hele skyldes jodmangel eller dårlig opptak. Kom over denne siden som jeg syns var forklarende http://www.greenwillowtree.com/page....um.iodine.html

Jeg lurer litt på hvorfor han ikke har testet kortisol. Kanskje han leser det ut fra andre svar, eller gir binyrestøtte automatisk?? Slitne binyrer kan visst også gi høy T3.

Ellers må jeg si at dette med stoffskifte er veldig komplisert, og man trenger ikke lese mye før man skjønner det. Jeg er svimmel! Så snart jeg tror jeg har forstått noe, finner jeg noe som sier at det ikke nødvendigvis er slik hvis..... Det er nesten slik at man kan skjønne at legene har TSH-skylapper, for hvis de tar dem av og ser litt utenfor nesetippen sin. Ser de fort hvor mye de er nødt til å lese seg opp på. Og jeg som trodde jeg var ferdig utlært, jeg har jo tross alt festet i 6+år på et eller annet fint universitet!