Hei

Jeg fikk diagnosen lavt stoffskite som 20 åring, er i dag 23 år.
Legen lovet at jeg skulle føle meg bedre når jeg startet på levaxin. Etter mye opp og ned av dosering i over 2 år har legen min kommet frem til rett dose (50 mil.gr levaxin daglig)... jeg føler meg stortsatt ok. Men jeg føler at jeg aldri har 100% energi, hvertfall ikke sammenlignet med venninner, jeg vet jo ikke hva som er normalt lenger... jeg tok dette opp med legen og hun sa at sånn kom det nok alltid til å være.
Jeg må innrømme at jeg egentlig ikke har akseptert at dette er en sykdom, noe jeg må ta medisiner for resten av livet. jeg har derfor ikke satt meg noe særlig inn i sykdommen og alle verdiene osv. Jeg syns det er fælt å innrømme, men jeg hadde holdningen at lavt stoffskifte ikke er noe sykdom. Det er den holdningen jeg ofte føler jeg har mottat hvis jeg har fortalt til noen at jeg har det. Stortsett later jeg som at jeg har masse energi ute blant folk, og kommer hjem utmattet.

Jeg er fortvilet og kjenner at jeg må starte med å sette meg inn i min egen sykdom. Dette forumet virker som et godt utgangspunkt.

Skal jeg bare finne meg i at jeg aldri vil føle meg 100%? Er det slik for dere andre også at det er gode og dårlige perioder tiltros for at dosen skal være riktig?
Er det noen andre på forumet som er i min aldersgruppe eller fikk påvist lavt stoffskifte i ung alder?