Uhu, Anisa, jeg er ikke sikker på hvem av dem jeg har. Får spørre legen. Jeg slo ut på 5 på melkeprodukter, 6 på nøtter, som jeg har vært allergisk mot i ca 20 år. Men jeg skal virkelig teste nå! Jeg var dum i høst, da forsøkte jeg både melkeprodukter og gluten samtidig, var på tur, og ønsket så sterkt å spise alt det gode, uten begrensninger. Var så lei av å spørre servitøren hva som var i maten, og be om noe annet. Det var så delig å bare glemme alt. Men magen var tilbake der den var før, temmmelig raskt, og det var ikke morsomt. Magen min ble så mye bedre etter at jeg kuttet ut melkeprodukter og gluten.

Mormoren min pleide å servere brød med en halv cm smør, meierismør, eller godt smør som de gamle kalte det. Ikke margarin! Oppå det tjukke smørlaget var det ost som var minst like tjukt Smørsmaken er så deilig! Nå skal jeg kjøpe smør! Jeg får ta det sakte og utforske grensene for hva magen aksepterer av smør og ost. melk interesserer meg ikke! Men ost er fantastisk, så mange gode smaker. Men jeg har muggostene mistenkt for også å lage krøll i magen. Finnes det noe bedre enn en rochefort, en passe moden brie?

Takk for svaret Anisa