Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
07-07-12, 16:03 #1
Smør ved laktoseintoleranse?
http://laegehaandbogen.dk/allergi/ti...rans-2306.html
Betyr dette at jeg kan bruke smør når jeg har laktoseintoleranse? Noen som har erfaring? Jeg savner smaken av smør, og ost......Hvad kan patienten selv gøre?
Begrænset mælkeindtagelse - tåles som regel i små mængder, særlig når mælkeprodukter indtages sammen med anden føde
De fleste voksne med laktasemangel tåler ca. 10 g mælkesukker per dag og bedre surmælk end sødmælk
Særlig hvis mælken indtages sammen med mad - og hvis der er længe mellem måltiderne
Ost og smør indeholder lidt eller ingen laktose
Laktosefri mælk (mælk tilsat laktase) kan evt. anvendes, og anbefales specielt når kalciumindtagelsen er vigtig, hos børn under 18 år og hos ældre
Laktosefri eller laktosereduceret mælk kan købes i handlen
Laktaseholdige kapsler kan købes i håndkøb på apoteker. Kapslerne skilles ad og indholdet drysses ud over maden eller kommes direkte i mælken inden den drikkes. Enzymet påvirker ikke smagen.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
DTU-forsøg antyder, at smør kan være bedre end planteolie
Av Anisa i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 1Siste melding: 28-03-12, 11:38 -
Norge i stor smør-panik
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 22Siste melding: 18-12-11, 18:22 -
Erstatning til smør, margarin og olje.
Av maika i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 06-11-10, 17:33 -
Smør med.... soya??
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 19-07-10, 18:02

Svar med sitat
Bokmerker