Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
17-06-12, 20:44 #1
Medisin helbreder ingenting
Hei. Kommer med noen meninger her, og håper på respons.
Min mening er ganske enkelt at det en lege skriver ut, og det du får kjøpt på apoteket helbreder ingen verdens ting. Det demper kun symptomer. Bare tenk etter, så skjønner du hva jeg mener.
La oss ta stoffskiftet, som dette forumet handler mest om. Hvis du får påvist lavt eller høyt stoffskifte, så blir du satt på medisin. Men fikser den medisinen årsaken til problemet? Nei, fordi høyt eller lavt stoffskifte er ikke en sykdom i den forstand. Men et symptom. Jeg har i de siste årene vært veldig opptatt av å finne årsaken til problemer, eller sykdommer, og ikkje bare demping av symptomer. Man må ta problemet med roten. Hvis man bare klipper greinene, så vokser de ut igjen.
Jeg mener det er 2 basis årsaker til sykdom. Forgiftning, og underernæring. Med forgitning mener jeg alt fra feil kosthold, stråling, røyking, amalgamfyllinger, og alt som kroppen blir utsatt for som den ikke liker. Kroppen tåler ganske mye, ganske lenge, men til slutt får den nok, og sykdom eller plager bryter ut.
Underernæring er et annet problem. Selv om man spiser "riktig" kan det være man ikke får i seg alt man trenger. Ta f.eks. egg. Det er et komplett måltid, bortsett fra C vitamin. Så hvis man hadde levde på egg, hadde man sannsynligvis utviklet sjørbuk.
Min erfaring med leger er at de aldri leter etter årsaken, og at de ikke har peiling på kosthold. De har heller ingen peiling på tenner og helse, og da snakker jeg ikke bare om fyllinger.
Hypotyreose - lavt stoffskifte kommer nesten alltid av en svikt i skjoldbruskkjertelen, og ofte er det en betennelse som forårsaker svikten. Men hvor kommer den betennelsen fra, og hvorfor? Å hvorfor spør ikke legene seg selv om det samme?
Vel, legene skal ikke ha skylden alene, for vi som pasienter søker ofte etter en quick fix. Ta mange som får diabetes2 f.eks. De får medisin, og kan fortsette ganske likt som de alltid har gjort. I stedet for å forandre livsstil, og kurere problemet uten medisin.
Nå kan jeg svært lite om stoffskifte, og vet ikke om det går an å få fart i skjoldbrukskjertelen igjen, men jeg vet at utrolig mye kan rettes opp. Kroppen har en utrolig evne til å helbrede seg selv, så sant man gir den de rette forutsetningene for det.
Mange av våre plager og livsstilssykdommer kan rettes opp med kosthold, kosthold, og kosthold. ikke minst avgiftning. Dere kan lese mer på hjemmesiden min. www.krabben.no• Normale Kortisolverdier
• Medisin helbreder ingenting
• Mange av våre plager og livsstilssykdommer kan rettes opp med kosthold, ikke minst avgiftning. Dere kan lese mer på hjemmesiden min Krabben.no
Lignende tråder
-
NY STUDIE - Vitamin D3 Helbreder Lav Testosteron!
Av Hassan i forumet D-vitaminSvar: 2Siste melding: 25-03-11, 21:20 -
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
fremdeles ALTFOR høy; fT4 på 38... skjønner ingenting jeg
Av Lissa i forumet BlodprøverSvar: 15Siste melding: 11-03-07, 14:36 -
Jeg skjønner ingenting.?!
Av Veronika i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-05-05, 08:44

Svar med sitat
Bokmerker