Sitat Opprinnelig skrevet av Lenak Vis post
Og da har jeg bestilt time hos Arendal helsesenter. Kunne ha fått time i juni, men pga jobb så klarte jeg ikke det. Og i juli var de stengt, men 21 august var det ledig time og klaffet med jobb og ferie Så planen min frem til da, er å innhente tidligere prøve resultater for egen intresse. Skrive ned alt av symtomer, for pleier å gleme det meste når jeg først sitter i lege stolen. Og fortsette å bruke privat legen frem til da. For hun h ar jo begynt å behandle meg. Men siden hun ved flere anledninger kommer med uttalelser som sier at hun ikke kan så mye om det, syns jeg det er bedre å dra helt til arendal for å få en ordentlig utredelse plus å få mer naturlige medisiner

Gleder meg masse til utredningen i hvert fall Hun skulle til og med ringe meg hvis de fikk noen avbestillinger siden jeg ikke kunne etter 11 juni pga jobb. Sånn sett er det jo en ulempe å jobbe 2 - 4. To uker jobb og 4 uker fri. Fordelen er at kroppen får mer tid til å hente seg inn igjen etter jobb. Normalt er jeg ødelagt i 1 uke før jeg begynner å føle at jeg får mer energi til å gjøre andre ting igjen. Jeg er jo ofte sliten når jeg er på jobb også, med siden jeg jobber intensivt i 2 uker så vet jeg jo at jeg får 4 uker fri. Det er vel noe av grunnen til at jeg ikke har mast så mye om stoffskifte det siste året, siden jeg alikevel har fått mer tid til å hente meg inn igjen.

Jeg mistenker at jeg var gravid i desember, hadde mange symtomer, men det var for tidlig å ta noen test, og mensen kom med kraftig blødning uten smerter?!? Etter dette har jeg blitt mer slått ut, og enda mer trøtt. Har lest at man kan få lavt stoffskifte etter graviditet. Men dette var kanskje maks 3 uker, lavt stoffskifte kan jo føre til selvabbort, men kan man også få en forverring av stoffskiftet etter en selvabbort?
Det jeg har lært er at man under graviditeten produserer mer (østrogen?) som gjør at kroppen blir mer rolig.
At stoffskifte og det autoimmune angrepet på kroppen vil roe seg ned. Det vil blomstre opp igjen når man ikke er gravid lenger. Det står faktisk litt om det på de lysbilde arkene. Ja, du kan også desverre ha spontan abortert. Vi er vist lettere utsatt for det. Merkelig hvordan kroppen er bygd sammen.