Viser søkeresultater 1 til 10 av 100
Threaded View
-
25-04-12, 12:56 #33
Sv: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det
Både stofskiftet og binyrerne kan være årsag til symptomer, der viser sig på psyken. Der findes herinde nogle tråde med laaange lister over psykiske lidelser, man har ment var ... ja, psykiske lidelser. Men så var det stofskiftet og/ eller binyrerne, den var gal med i stedet

Se her, fx: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9368
Jeg har selv oplevet, hvordan jeg kan få ret så meget angst og blive utrolig trist af at mangle t3. Mange læger ved ikke noget om denne forbindelse, men finder du en læge, der ved nok om stofskiftet, hører det til basal viden.
"Den Glemte Kunnskapen Om Tyroksin
"Intet av hormonene har en så udpreget virkning på de psykiske egenskaper og sjelelivet som skjoldkjertelhormonet. Nogen få mg. av dette fra eller til pr. dag betyr sløvhet og idioti på den ene side eller nervøs opspilethet til rene delirier på den annen.
Man har også ment å kunne forklare visse sider av de forskjellige menneskelige temperamentstyper ut fra en forskjellig sterk produksjon av skjoldkjertelhormon. Hos energiske, foretagsomme og initiativrige personer, folk med et høispent nervesystem, skulde produksjonen av dette hormon være rikelig. Hos slappe, trege og uenergiske mennesker, skulde den ligge nede.
Det har været sagt at man er den man er i kraft av sin skjodkjertel. Selv om man ennu vet lite sikkert eksperimentelt om dette, og selv om det er på det rene at man ikke kan forklare et menneskes sjelelige egenskaber ved en så enkel formel, som variasjoner i produksjonen av et enkelt hormon, så er det neppe tvivlsomt at skjoldkjertelhormonet teller med som et viktig ledd blandt de faktorer som er bestemmende også for individets psykiske utvikling og utfoldelse." Sitert fra artikkelen Hormonernes Gåte av professor, dr. med. Klaus Hansen i Nr. 621 av Aftenposten, Oslo, lørdag 8. desember 1934" Fra Personlighet og skjoldkjertelhormonet https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13228
Nielsigne
Lignende tråder
-
De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 0Siste melding: 25-10-11, 08:12 -
Lavt stoffskifte uten antistoffer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 89Siste melding: 16-09-10, 10:36 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker