Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Threaded View

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: "For lav" tsh?

Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
    Hei, jeg prøver meg på en gammel tråd. Ser at temaet er omtalt flere steder, men har foreløpig ikke klart å finne svar på mitt spørsmål. Ei som har gått til Heggeli parallelt med meg fikk nå målt TSH på 0,07. Hun tar også ERFA thyroid. Legen sa at det kunne bety at kjertelen ville slutte å produsere thyroxin selv. Det var ikke sikkert det ville være mulig å få i gang egen produksjon igjen etterpå. I likhet med meg har hun vært innenfor referanseområdene på stoffskifteparametrene, bortsett fra på antiTPO som har vært veldig høy. Hun hadde nå fritt T3 på 5,7 og fritt T4 på 14,6. jeg har ikke fått referanseområdet fra henne. Men mitt spørsmål er egentlig om en lav TSH kan skade kjertelen slik at den slutter helt med egen produksjon. Håper på svar siden jeg synes dette virket litt bekymringsfullt.
    Ah, TSH tyraniet fortsetter å hjernevaske skjønner jeg?

TSH ***kan aldri bli for lav*** under stoffskiftehormon behandling. Man MÅ øke dosen av stoffskiftehormon helt til man føler seg bra nok! Det har ingenting å si at TSH er 0.00. Min var 0.00 i over 10 år, og jeg prøvde å stoppe med stoffskiftehormon behandling, og vips TSH steg til 1.4, det høyeste den noensinne har vært. Jeg ble dog dårligere av dette, selv om TSH var høy og fin. Poenget mitt er: Det er hvor mye T3 som går inn i cellene som teller, og hvordan pasienten føler seg fysisk som teller, IKKE hva TSH er.

TSH PÅ 0.00 "SKADER" _IKKE_ KJERTELEN! Jeg er et levende bevis på det!

Men (!), i verste fall; hvis tyroidea slutter å fungere under stoffskiftehormon behandling - Hva har det å si hvis pasienten uansett må gå på stoffskiftehormon behandling resten av livet? Så lenge man føler seg bra har det ikke noe å si om kjertelen slutter å virke!

Dette er så enkelt, så enkelt...!!!
    Sist endret av Mod; 19-04-12 kl 13:40 Begrunnelse: sitatet

Lignende tråder

1. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  2. Dr. Mark Starr's "Hypotyreose Type 2: Epidemien"- forskning
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 07-03-09, 09:16
  3. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  4. Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-07, 13:16

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg