Blondie har en pointe, når hun fremhæver anti-TPO's rolle i din med-patients thyreoidea-status/situation. Hvad angår den, på et givent tidspunkt, eksisterende hormonproducerende restfunktion i kirtlen, er jeg ikke ene om at mene, at selve restfunktion bliver ikke yderligere reduceret af thyroid-mediciner pga. den effekt den har på niveauet af TSH, uanset Thyroid USP eller Levaxin. Det er der forskning som bekræfter, forudsat at der ikke er andre faktorer (f.eks. anti-TPO) "indblandet" i sygdommens oprindelse.

Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
Ei som har gått til Heggeli parallelt med meg fikk nå målt TSH på 0,07. Hun tar også ERFA thyroid. Legen sa at det kunne bety at kjertelen ville slutte å produsere thyroxin selv. Det var ikke sikkert det ville være mulig å få i gang egen produksjon igjen etterpå.
Her kan jeg anbefale tråden Atrofi af skjoldbruskkirtlen pga. thyroid-mediciner?, hvor i første indlæg findes referencer til dokumentation af oplysninger om, at selv mange års behandling med Thyroid, ikke nødvendigvis betyder kirtlens endeligt. I indlæg nr. 4 er listet op andre mulige årsager til hypothyreose, hvor kirtlens hormonproducerende kapacitet er ikke angrebet autoimmunt. Resten af tråden er en (håbløs) diskussion med en anden bruger, men indlæg 1 og 4 rummer faktuelle oplysninger.