Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Threaded View

Medlem siden
    Apr 2012
    Meldinger
    5

Question Påvist lavt stoffskifte. Hva nå?

Hei dere!
    Like etter høstferien ble jeg diagnostisert med en "lettere grad av ME", da jeg var fryktelig sliten og trett hele tiden. I tillegg var jeg helt enormt svimmel. Legen ga meg også diagnosen "virus på balansenerven", som etter å ha vært hos ØNH-spesialist har blitt til "krystallsyken". Jeg har også blitt scannet i hode, mtp om det var noe "skummelt" der som førte til svimmelhet, men alt var fint. Det skal sies at jeg tok en stoffskifteprøve en måneds tid før jeg fikk disse diagnosene .Prøven viste " i grenseland for lavt stoffskifte", sa legen, men min lege den gang ville se det an og ta en ny prøve senere. Det ble aldri gjort. Hvor fort kan slike prøver endre seg evt?

Nå har jeg hatt det slik i over et halvt år. Jeg går i behandling for krystallsyken, men skulle nå ha blitt bedre. Ingen bedring.
    En venninne av meg som er fasinert av alternativ medisin satt meg på tanken om å oppsøke Øverby i Arendal. Jeg bor 10 minutter unna.
    Jeg er superskeptisk til det alternative, og da jeg nevnte det for fastlegen min, ble han ikke videre begeistret. Poenget er at jeg tok en tlf dit, og fikk vite at mange med krystallsyke og me er feildiagnostisert og at det kan ha med stoffskiftet å gjøre i stedet. Jeg fikk spørsmål om jeg sliter med vekten, og det bekreftet jeg...

Så nå har jeg en time i mai, men er fortsatt skeptisk, og liker ikke at min lege sier jeg ikke bør gå dit.
    Her er mine symptomer:

Svimmel, daglig
    Vekten sniker seg oppover (til tross for Grete Roede-kurs samt trening 3 ganger i uken)
    Fryser lett (må ofte ligge med 2 tykke dyner over meg)
    Tørr hud
    Mister mye hår (på hode)
    Trett (12 timers søvn er ikke nok)
    Energiløs/tiltaksløs
    Kan gå flere dager mellom hver dag på do (bommelom ;))
    Føler meg i ulage, svinger i humøret men ikke deprimert
    Generelt "tappet"
    Mye vann i kroppen/litt "pløsete"

Jeg har i forkant av at jeg begynte føle meg dårlig, hatt 2 tette svangerskap, hatt en stressende jobb og gått på masse medisiner(blodtrykksnedsettende, vanndrivende, migrenemedisiner etc) knyttet til fødselskomplikasjoner...(Det gikk fryktelig galt, barnet overlevde og er frisk, men jeg holdt på å omkomme)

Nå lurer jeg på:
    Bør jeg ta timen hos Øverby? (Min lege sier at "alle" som går dit kommer ut derfra med en diagnose!)
    Bør jeg la legen min ta alle prøver ifbm stoffskifte og stole på det han sier?
    Kan dette være lavt stoffskifte i det hele tatt, el kan det høres ut som noe annet?

Håper dere med litt erfaring kan svare meg. På forhånd takk
    Sist endret av Spiffi; 17-04-12 kl 16:53 Begrunnelse: glemte noe info

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 23-02-11, 18:55
  2. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  3. Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 226
    Siste melding: 17-08-09, 16:33
  4. Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
    Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 38
    Siste melding: 09-04-07, 22:40
  5. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine