Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
En annen ting du kanskje kan vurdere er å ta Erfa'n ved leggetid, mange opplever at de får bedre effekt av medisineringen da.
Meget enig med Rufus Der er måske ikke så meget at vurdere, men hoppe ud i nat-medicinen med det samme, teste det i mindst en måned, og jeg er ret sikker på, at du vil nok ikke tilbage til morgen-medicinen igen.

Jeg har nogle tillægsspørgsmål til din "tarm-udrensnings-behandling"... Har du fået instruktioner om at følge tarmudrensningerne med med bestemte tilskud for at uskadeliggøre alt det, tarmudrensningerne frigiver, før det udskilles ud af kroppen igen? Det er altså ikke kun tarmens indhold der skal ud den sædvanlige vej, der spiller ind. Det er også vigtigt, at neutralisere de stoffer, der er frigivet fra depoterne i tarmen, og som gen-optages i kroppen via tarmvægge til blodstrømmen igen. Det kan være minimale mængder af de før deponerede tox-substanser, men alligevel nok til at påvirke hele kroppen.

Kære du I tråden om min udskiftning af sølvplomber i sin tid, jeg har postet for længe siden, er nemlig beskrevet det der skal til at uskadeliggøre "gamle depoter" af stoffer, kroppen selv forsøger at uskadeliggøre ved at "gemme dem væk". Det er ikke effektivt nok og selv om tråden er skrevet i anledning af amalgamudskiftning - er remedierne og metoderne universelle også for alle andre former for detox inkl. tarmskylninger. Jeg kan love for, at man kun kan have gavn af at indføre perioder med denne form for tilskuds-program et par gange om året, uanset om man er eller ikke er i gang med detox. Det gavner alle, uanset hvad.

Det er altid en fordel for alle, ikke kun for os med hypothyreose, at have fokus på tarmfunktion, fordi det er netop tarmen, der forsyner os med op til 20% af det T3, vi har brug for for at fungere, så vær glad for din indsats her, selv om det måske tit føles op ad bakke. Jeg har skrevet om det i Funktionel hypothyreose:

F. eks. omdannes hele 20% af T4 fremstillet af skjokldbruskkirtlen til to forstadier til T3: T3-sulfat (T3S) og triiodothyroacetic syre (T3AC). T3S og T3AC er inaktive hormonforstadier indtil de når til mavetarmkanalen, hvor de påvirkes af enzymet sulfatase og bliver til det aktive T3. Mavetarmkanalens aktivitet af sulfatase aktivitet er afhængig af en sund mikroflora. Ved at lægge kosten om til konsekvent "svamp- og parasit-fjendtlig", og supplere sin fordøjelse med tilskud der styrker mavesækkens mavesyre, og tarmenes fordøjelsesenzymer, ikke alene kan man ved disse foranstaltninger hæve sit T3-niveau med op til 20%, men også kan man derved blive fri for en hel række af symptomer påvirkende hele kroppen, men som har sit udspring i mave-tarmsystemet, der faktisk er arnestedet for dannelsen af mange flere hormoner end T3.

Krydser fingre