Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Jeg startede også på 50 mikrogram. Hvis lægen har en idé om, at det kan være lidt for brat, er det måske ok at starte med 25 - men så ville jeg da forvente, at man lagde 25 mere på efter et par uger. 25 µ er en barnedosis, og jeg forstår ikke, hvordan nogen kan forvente, man skal kunne blive bedre med den.

Så er det forskelligt, hvor meget vi har brug for, og desværre også forskelligt, hvor meget de enkelte læger under os. Jeg skrev lige om det for et øjeblik siden:

Jeg måtte ha 150 µ i de første år med medicinen. Så blev jeg nogle år efter syg, og ved et tilfælde var der en læge, der rettede min dosis pga mit kolesterol. Der blev lagt 50 µ til fem dage om ugen. Det hjalp på alting ... jeg blev rask/frisk og desuden gravid
Alle læger har kaldt det "en saftig dosis" men alle har ment, den var ok i forhold til blodprøverne (hvilket måske vil sige, jeg godt kunne ha taget lidt mere og været noget stærkere, men det er en anden historie ...)

Nielsigen
Hei Nielsigne

Du har vært heldig å snuble over en lege som forsto sammenhengen mellom kolesterol og sykdom - i ditt tilfelle undermedisinering.

Mitt inntrykk ved høyt kolesterol, er at leger skriver ut resept på statiner, istedet for å finne årsaken til høyt kolesterol.