Det er jo normalt at ha hypersymptomer, inden man falder i stofskiftet, har jeg lært - og det passer vældig godt på mig selv. Jeg havde også "hyperfornemmelsen" og for mange blødninger i træk, var ret tynd - og en overgang sov jeg kun hver anden nat, sådan helt bogstaveligt. Så faldt jeg, og efter nogle år fik jeg medicin. Da den gængse medicin i Danmark, Eltroxin, blev lavet om, fik jeg mange - også nye - mærkelige symptomer, der har med lavt stofskifte at gøre. Men samtidig fik jeg igen den der hyperfornemmelse, som jeg har beskrevet i et indlæg ovenfor.

Stofskiftet og binyrerne hænger jo nøje sammen, og det er svært at skelne mellem, hvad "hvem" af dem laver og som giver symptomer

Jeg kan godt forstå, det er en lettelse at ha en læge, der forstår alt det der med NAV ...
Men helt ærligt, så er binyrer altså for alvorlig en sag til at man kan lade sagen stå der, mener jeg altså. NAV kan ikke hjælpe dig med dit helbred som sådan, bare gi dig pusterum i form af penge fra en kasse. Dette er selvfølgelig også noget værd, men på sigt kan det jo ikke blive det samme som udredning og hjælp til helbredet som sådan.

Men jeg forestiller mig alligevel lidt, at en læge, der forstår det med NAV, måske også er med på at forstå, hvis der ligger en binyreprøve fra Scandlab. Måske ikke noget helt galt sted at starte.

PS.: Har du ikke nogle blodprøver, man kan se på? Kan jo være, der ligger et fingerpeg der et sted ... binyrerne kan fx blive belastede, hvis man får for lidt medicin til stofskiftet. Men gør de ondt, er der vel andet, der skal tjekkes også ...