Hej igen

Dette
Sitat Opprinnelig skrevet av June Vis post
Sammenmed mine prøveresultater for FT3, FT4, TSH og Anti-TPO, fikk jeg også beskjed om at jeg har D-vitaminmangel. Er dette et symptom på hypotyreose, eller kan det heller være en bivirkning av for mye Levaxin. Målt verdi på D-vitamin var 45 nml.
gør, at jeg nok må stoppe op og ta en dyb indånding. Mangel på d-vitamin er en alvorlig ting, der kan give meget alvorlige symptomer - faktisk nogle, der ligner lavt stofskifte! Jeg har selv prøvet begge dele og vil sige, man kunne forveksle de to ting - i mit tilfælde antage, at der skulle mere medicin til - og det duer ikke, for d-vitamin er helt afgørende for netop stofskifte, immunforsvar, knogler m.m. Nogle siger, det burde betragtes som et hormon snarere end et vitamin! Mangel på b-12 har også en ret så lammende effekt på mange processer, og man kan også mangle andre ting.

SÅ DERFOR har Blondie fat i noget vigtigt her som du i hvert fald bør overveje:
Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Jeg er kanskje den eneste, men jeg mener det ikke er bra for deg å spise levaxin når du ikke har lavt stoffskifte. Svært mange sykdommer kan gi samme symptomer også symptomer som ligner lavt stoffskifte. Jeg hadde gladelig vært uten et tilsudd av et kunstig hormon til forel for det kroppen selv produserer. Det kroppen din produserer er laget spesielt for deg. Helt skreddersydd. Det fungerer etter hårfine tilbakemeldinsmekanismer som ingen kunstig hormon kan etterligne. Ved å ta levaxin vil du på sikt ødelegge din egen finregulerte produksjon. Det er ikke mindre enn tragisk. Så hva er da svaret? Hadde jeg vært i dine sko ville jeg valgt å jobbe med kost, tisudd og ernæring. Personlig tror jeg at mange svar på mange helseplager ligger her. Het kan du også jobbe med å få opp ditt eget stoffskifte både i form av riktige tilskudd og hyppighet av måltid. Det er mitt råd til deg. Selv skulle jeg gitt mye for å få tilbake mitt eget stoffskifte, men min kjertel er ødelagt av antistoffer.
Jeg er ikke helt enig, eftersom du jo har fibromyalgi. Jeg ved ikke, om man kan blive frisk/ rask af det ved at gøre det, Blondie foreslår. Men da du har d-vitaminmangel, bør du i hvert fald gå i gang med store tilskud, og det kunne være en idé at få tjekket, om du har andre mangler også. Og så kan du prøve at bruge tilskud af HCL til maven https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13891 og fordøjelsesenzymer, begge dele fås "på dåse" og er meget velgørende for optagelsen af næringsstoffer.

D-vitamin til indtagelse i store portioner bør være d3, altså cholecalciferol. Den kan man ta op til 250 µ af om dagen uden at den bliver giftig - modsat d2 (ergocalciferol) som bliver giftigt i store mængder. Masser om d-vitamin i underforummet her: https://www.stofskifteforum.dk/tags.php?tag=d-vitamin

Hmmm ... Jeg tror som sagt ikke, at man kan ha det godt med stofskiftemedicin, hvis man ikke har et reelt behov for det.

Jeg håber, der kommer flere svar end dem, du har fået indtil videre, så du får noget at forholde dig til.

Nielsigne

PS. Jeg gik en tur på en af dr. John Lowes sider og fandt dette lille afsnit, der beskriver et af hans nyhedsbreve:
"Fibromyalgia Research Foundation Newsletter. The main underlying mechanism of what we call "fibromyalgia" is now long known. The main mechanism is too little thyroid hormone regulation of cell function. Of course, old-guard rheumatology fibromyalgia researchers appear completely bereft of any awareness of this fact. Because of this, we only occasionally send newsletters from the foundation's website, www.FibromyalgiaResearch.org. But when we do, the information is important for those who've received the diagnosis of fibromyalgia." http://www.drlowe.com/

Her opgiver man at have opnået følgende for fibromyalgi-patienter: "The single most important accomplishment of FRF-related research is a clinical achievement: We developed and refined the form of treatment termed "metabolic rehabilitation." Some 75% to 85% of patients diagnosed as having fibromyalgia who undergo metabolic rehabilitation completely and lastingly recover. By "recover" we mean the patients no longer meet the American College of Rheumatology criteria for fibromyalgia. The patients are symptom free and fully functional at long-term follow-up." http://www.fibromyalgiaresearch.org/...complished.htm

På samme side kan man læse dr. Lowes resume af nogle blindtest:
"In 1996 and 1997, our FRF research team conducted and published three double-blinding placebo-controlled crossover studies. In the studies, we tested the effectiveness of T3, the most metabolically-active thyroid hormone, for fibromyalgia patients. In the three studies, we found that we significantly decreased and increased patients' pain distribution. In T3 phases of the studies, their pain distribution decreased; in placebo phases, their pain increased again. The effect of T3 and placebos on their pain was akin to decreasing and increasing flow of very cold water by turning the faucet handle one way and then decreasing it by turning in the other way." Dr. Lowe var med andre ord ikke i tvivl om, hvad fibromyalgi var for noget. Men: Det var ikke t4-medicin som fx Levaxin, han behandlede med men derimod t3.
Majsen her på forummet har fået naturligt stofskiftehormon, thyroid, som indeholder t3 mod sin fibromyalgi: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13316

Nej, det er faktisk ikke fordi, jeg gerne vil ha, du tager medicin, June ... men bare fordi det er en sygdom, du har - og så fordi, du oplevede bedring med medicin.

Jeg håber, du finder det, der er bedst for dig