Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
06-03-12, 20:27 #7
Sv: Levaxin grunnet diagnostisert fibromyalgi. Tolkninger av verdier
Hei June

Da jeg begynte på Levaxin fikk jeg startdosen 50 mcg og oppfølging av fastlegen hver 6. uke. Jeg synes det er merkelig hvis din lege har bedt deg kutte tablettene ut inntil ny konsultasjon. Da synes jeg du bør ringe ditt legekontor og be om telefontime med fastlegen og avtale en ny startdose, for det kan jo ikke være riktig å gå uten medisin før du skal til legen om en måned eller lenger.
I mitt tilfelle var det utifra time hos legen og svar på blodprøver som indikerte hvor mye jeg skulle trappe opp med Levaxin, så i starten ble dette litt av et puslespill. Legen brukte også å ringe meg når resultat av blodprøver viste at dosen måtte reguleres. Tok jeg for høy dose for raskt, fikk jeg bl.a
-bank. Det var aldri høyere øking i starten enn fra 50 til 75 mcg også utifra den ukentlige totaldosen.
Med Levaxin, som er depotmedisin, skal ukedosen være korrekt, så har man glemt en tablett, kan den deles og tas over to dager sammen med vanlig dose.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg ble diagnostisert med hypo i 2007, men legen ville se det an (TSH 13...)
Av sammy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 20-01-10, 10:46 -
Verdier etter økning av Levaxin..
Av Marina73 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 29-08-08, 09:54

Svar med sitat

Bokmerker