Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
06-03-12, 10:28 #1
Levaxin grunnet diagnostisert fibromyalgi. Tolkninger av verdier
Hei!
Jeg er helt ny her og håper jeg kan finne mange med kunnskap og erfaringer som kan hjelpe meg å komme et skritt videre med helsen min.
Jeg skaffet Levaxin på eget initiativ grunnet diagnostisert fibromyalgi etter at jeg var i kontakt med flere med tilsvarende diagnose som mente å ha hatt god hjelp av dette legemiddelet. Jeg har hatt dels store problemer med kuldeintoleranse, brain fog, tretthet/utmattelse, psykomotorisk treghet, forstoppelse, muskel- og leddsmerter menstruasjonsforstyrrelser, redusert stressmestring, tiltaksløshet og stort behov for ro.
Jeg har i en periode på ca. 8-10 uker tatt 100 mcg. daglig, og hadde etter hvert god effekt. Imidlertid fikk jeg etter en tid symptomer som hjertebank, forhøyet puls etc. og sluttet med medisinene fordi jeg ble redd.
Blodprøvene som ble tatt da jeg fortsatt gikk på 100 mcg. viste følgende:
Fritt T3: 7,4
Fritt T4: 35,9
TSH: 0,02
Anti-TPO: 43
Jeg forstår at disse prøveresultatene viser at jeg tok for mye Levaxin. Jeg fikk beskjed om å redusere dosen da jeg rapporterte om bivirkninger, men får ikke nærmere spesifisert ny dose før jeg har time til kontroll i april. Det er jo dumt å gå uten medisiner så lenge, særlig ettersom jeg hadde god effekt inntil bivirkningene kom.
Kan jeg forsøke med 50 mcg. daglig igjen? Jeg har nå gått uten medisiner i et par uker.
Er det galt av meg å ta Levaxin når jeg ikke har diagnostisert hypotyreose? Kan jeg evt. ha hypotyreose likevel?
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg ble diagnostisert med hypo i 2007, men legen ville se det an (TSH 13...)
Av sammy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 20-01-10, 10:46 -
Verdier etter økning av Levaxin..
Av Marina73 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 29-08-08, 09:54

Svar med sitat

Bokmerker