For min del så vet jeg at det er mange situasjoner hvor jeg stresser meg opp og "fyrer av" alt for mye krutt.
Der kjenner jeg meg igjen! Samtidig vil jeg ikke ende opp med å ikke være den jeg er, bare for å bruke lite kortisontilskudd! Jeg blir lett engasjert, glad, skrur meg opp, har masse daler og topper i løpet av dagen. Når jeg blir engasjert, vil jeg ha disse eksplosjonene av glede og lyst og handling som foregår i meg. Jeg vil ikke og kan ikke vandre rundt som en vegeterende zen-munk! Det er jo dette som er å leve og være levende, å få lov til å være den jeg er. Selv har jeg økt kortison fra 15-17 mg til 22.5 mg. Det kjennes helt riktig å stå på den dosen akkurat nå. Da jeg hadde lavere dose nå, følte jeg meg litt som når jeg har for lav dose med thyroid, jeg blir litt flat, taus, innesluttet og passiv, og det er ikke slik jeg er.

Jeg tror legen min er mer interessert i at jeg skal stå på en lavere dose enn det som kanskje er rett for meg, så jeg forsøker meg frem for å finne ut hva kroppen min trenger.