Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Threaded View
-
23-02-12, 09:50 #16
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Anisa:
Godt spørgsmål - for mine symptomer peger jo i den retning. Bruce Kyle har også spurgt til flåtbid.Har du borrelia, Luuna? Jeg troede at Herxheimer reaktion er kun set i forbindelse med behandling af Lyme-sygdom. Eller måske var den beskrevet første gang ved denne sygdom... "forværrings-reaktion - også kaldet Jarisch-Herxheimer reaktion (JHR), eller i populær tale "herx" eller "hekseridt"; kan være, men er langt fra altid ledsaget af feber og reaktionen kan komme senere end beskrevet i litteraturen (især ved behandling af syfilis) typisk fra 1,5-5 døgn efter start på en virksom antibiotisk behandling. Gentagne lignende reaktioner kan forekommer med mellemrum i løbet et længerevarende behandlings-forløb, afhængig af bakteriernes hvile perioder og vækstcyklus." (Kilde)
Men jeg kan ikke mindes, at jeg er blevet "bidt", og var det borelia, ville jeg nok også have haft en kraftigere reaktion på Doxycyclin, som jeg har taget i 3 måneder.
Jeg bruger udtrykket "Herxheimers" bredt om den reaktion, der kan komme, når diverse mikroorganismer slås ihjel og mængden af toxiner øges og inflammation tager til. Jeg kan også finde på at sige "healing crisis" eller "die off".
Alt i alt tager jeg det som et tegn på, at der ER infektion, og at mit problem med neurotoxiner ER stort.
Indtil videre har mine reaktioner været kraftigst efter intravenøs C-vitamin og infrarød sauna, hvor der jo også frigøres mange affaldsstoffer.
Her en generel definition:
http://en.wikipedia.org/wiki/Herxheimer_reaction
Og her hvordan f.eks. Teitelbaum bruger det i forbindelse med behandling for candida:
http://www.endfatigue.com/health_art...vergrowth.htmlIf symptoms of yeast overgrowth are caused by an allergic or sensitivity reaction to the yeast body parts, symptoms may flare up when mass quantities of the yeast are suddenly killed off. This is called a die-off (Herxheimer) reaction and can occur with the treatment of any chronic infection.
Redigeret/NB:
Jeg har erfaret, at det kræver mere stofskiftehormon, mere cortisol (lakridsrodste og Adrenal Stress End for mit vedkommende), masser af saltet vand og nu, hvor jeg ikke orker at tage min temperatur lige nu, vil jeg desuden prøve med noget antiinflammatorisk hvid pilebark, der også kan sænke temperaturen lidt.
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker