Da har jeg ringt medisinsk avdeling på Haukeland, og et notat er visstnok på vei til meg i posten. På tide, siden undersøkelsen med alle blodprøvene var 12. januar.... Hvis jeg fikk korrekt informasjon via telefon er alle prøvene fine, og min Ft4 er på vei ned (25 hvis jeg ikke husker helt feil, mot 27 før jul). Man regner med at jeg vil bli frisk uten hjelp av medisiner. Skal skrive mer utførlig når jeg får brevet.

Men - jeg har et spørsmål - kan man ha slitne binyrer med høyt stoffskifte?

jeg har endel av symptomene, men ikke alle. Det jeg kjenner meg mest igjen på, er at jeg blir utmattet av aktivitet. SOm nå, hadde noen flotte dager i begynnelsen av uka, masse som skjer på jobb og høy aktivitet, altså mye skriving og forsning, ikke høy fysisk aktivitet ;). Og i går bare klappet jeg sammen, og måtte bare pakke sekken og dra hjem og sove og sove og sove. Gikk en lang tur med hunden min i går kveld i øs pøs regnvær, og det var herlig, men sover dårlig om nettene. Svetter mye, er urolig, drømmer mye. Men dette kan jo også være det høye stoffskiftet, siden pulsen går opp fra 60 på mandag til 80-90 nå.

Jeg skal på noen undersøkelser framover. I mars skal jeg til GL og undersøke smertefulle eggstokker, og i april har jeg fått time til ultralyd av gallebæren. Men jeg er veldig i tvil om hvordan jeg skal håndtere tilstanden min. Jeg er mye bedre enn i høst, skal kjeg stole på legene som mener jeg blir bedre og til slutt helt frisk bare ved å vente og ta det med ro? Eller bør jeg stresse legen til videre undersøkelser?

På listen over ting jeg vil bli undersøkt for er: Jod, ultralyd av strumaen, binyrer.
Og der fant jeg vel svaret selv....det er jo ingen grunn å vente...., men bare å bestille en time. Lurer også på å benytte meg av en annen lege, en second opinion.