Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Threaded View
-
18-02-12, 23:38 #11
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Update
- en muligvis noget rodet en af slagsen. Jeg er træt og "hjerneomtåget"
Infektioner og tilskud for disse og immunforsvar
Det blev et meget omkostningsfyldt og meget nyttigt eksperiment at udelade tilskud for infktioner og intravenøs C-vitamin i en uge.
Omkostningsfyldt og hårdt, fordi jeg blev rigtig syg af det, og nyttigt fordi, jeg nu står solidt på mine ben: Uanset "normale blodprøver", så slæber jeg rundt på infektioner, som gør mig syg. Punktum.
Jeg har det meste af tiden let subfebrilia. Nogle dage har min temperatur været så lav, at en almindelig læge ikke engang vil anerkende, at det er subfebrilia, men i slutningen af sidste uge, hvor jeg havde udelukket de nævnte tilskud, kom den flere gange i slutningen af ugen op omkring 38.
Det problematiske er, at den ikke er sådan lige at få ned igen, så jeg har også døjet med det i denne uge, hvor jeg har været usædvanligt udmattet og "influenza-plaget". Det er skidt, fordi det ellers var lykkedes mig nogle gange nu at gå en lille bitte tur på ca. 7 minutter, hvor jeg "går for at gå".
I øvrigt fik jeg også en usædvanlig kraftig reaktion på min behandling med C-vitamin, der slog mig ud i næsten to dage.
Det er som om, jeg får en herxheimer/die off reaktion efter behandlingerne, og det var så særlig slemt efter en uge, hvor infektionerne har fået lov at få mere fat igen.
Hvad jeg gør, ved jeg ikke helt endnu. Jeg har været til tandlæge i denne uge og skal også i næste, men herefter har jeg fået tid hos den praktiserende læge, der gerne ville se en temperaturkurve, og den tager jeg så ned med.
Jeg har imidlertid også talt med min holistiske læge om det, så det kan gå sådan, at jeg har fået antibiotika, når jeg kommer ned til fastlægen, og det kan jeg ikke lige gennemskue konsekvensen af...
Jeg forstiller mig, at den praktiserende læge max. vil give mig en standart dosis antibiotika for lufvejsinfektioner i en uge, og det kan jeg jo ligesom ikke rigtigt bruge til noget, når det har været et problem i 2½ år, og jeg allerede har fået én slags bredspektret antibiotika. Jeg tager stilling, når jeg står i det.
Luftrensende planter
Det har vist sig at være en god ide. Jeg kan ikke gennemskue, hvor meget det betyder for mit immunforsvar, men det er godt for min søvn.
Homøopatiske cellesalte
Det er utroligt, så kraftig virkning homøopati har på mig.
Inden min "pause-uge" havde jeg så småt forsøgt mig med Ferrum phos. D12. Det har en meget stor slimløsnende virkning for mig, så det er rigtigt godt. Det må imidlertid også være meget afgiftende, for når jeg tager dråberne, kan jeg igen mærke, at min lever må arbejde hårdt (jeg får "tømmermænd"), og det sætter så meget gang i mit system, så forkølelsessymptomer blusser op.
Ferrum phos bruges til akutte (luftvejs-) infektioner.
Jeg har desuden i denne uge forsøgt at supplere med Kalium sulf D6, der bruges til mere kroniske betændelsestilstande (også i tarmene!), og som skulle virke afgiftende på leveren.
Jeg kan ikke helt mærke, hvilken virkning den har ud over, at jeg nu igen renser ud gennem min sved (jeg mangler en smiley, der holder sig for næsen
).
Indtil videre har jeg tænkt mig at fortsætte med cellesaltene, og måske tager jeg en uge, hvor jeg kun tager Kalium sulf, for bedre at kunne mærke effekten og måske dæmpe afgiftningssymptomerne.
Jeg er så forgiftet, at jeg kun kan klare 1/3 af anbefalet dosis, men hvis det går godt med Kalium sulf alene, kan jeg måske forhøje dosis af det og så tilføje nogle få dråber Ferrum phos.?
Thyroid
Så er det snart menstruationstid igen, og med mere fart på afgiftningen oveni, har jeg pludselig fået brug for hele 135 mg., og det føles endda som om, det er i underkanten...
Jeg er lidt bange for at mit T4-niveau kommer for højt op, men pga. økonomien må jeg lige vente lidt endnu med at få det målt.
Efterhånden som min krop vænner sig til hormonerne, kan det måske blive en mulighed at tilføje en ekstra dosis T3 jf. John C Lowe, Teitelbaum og Meirleier? Jeg har brug for et SPARK!
Andre hormoner
Min symptomforværring omkring menstruation er så udtalt, at jeg tænker, at der nu er rigtig god grund til at forsøge med at tilføje en lav dosis østrogen - også selvom det mærkes som om, at min egenproduktion af kvindelige hormoner er kommet bedre i gang igen, efter at jeg har sænket min dosis melationin til 3 mg.
Hvis alt går som ventet, skal jeg have taget blodprøvet på tirsdag. Som vanligt for at sikre, at det ikke er skadeligt. Også her ønsker jeg at behandle ud fra symptomer. Udfordringen bliver så at finde et europæisk apotek, der forhandler en god kvalitet bioidentisk østrogen sammensat af to østrogener og som creme.
Mave/tarm
Jeg har håb om, at min slimhinde nu snart er så god, at jeg meget stille og roligt kan begynde at bruge nogle meget skånsomme fordøjelsesenzymer, selvom jeg samtidig stadig slås med noget, der muligvis er parasitter og i hvert fald bakteriel overvækst. Det sidste er i øvrigt blevet meget lettere at behandle, efter at jeg er begyndt på Thyroid.
Jeg er nået så langt i forhold til mine mave- og tarmslimhinde, at jeg har kunnet undvære noget mavesyre-dæmpende håndkøbsmedicin, som jeg har været nødsaget til at tage midlertidigt siden min slimhinde blev så ødelagt af den første store dosis Metronidazol, og det er et vigtigt skridt på vejen. Spørgsmålet er så, om jeg så også ligefrem kan begynde at tage enzymer...
Mine morbus chrohn - lignende symptomer er blevet forværret af hvad jeg tror er østrogenmangel, og igen i denne uge, hvor jeg undlod immunforsvarstilskud.
Men de bliver samtidig afhjulpet af Clarkia-dråberne, som jeg nu tager igen (har simpelthen mærket kløe, som når et sår heler) og med et tilskud af østrogen, kan det måske blive rigtigt godt?
Status
Jeg er træt, stresset og noget frustreret over mine infektioner, men det korte af det lange er, at jeg er på vej, og at det nærmer sig et mirakel, at jeg trods alt har haft fremgang, selvom det er vinter
Paradoksalt nok kommer det måske også til at betyde, at jeg vil være lidt mindre her på forummet.
Der er SÅ mange ting, jeg sukker efter at få gjort, og så mange mennesker, som jeg trænge til at se og være sammen med.
Tænk, hvis jeg kan få kræfter igen til bare lige lidt af det...
God nat og god søndag derude!
Sist endret av Luuna; 19-02-12 kl 00:08
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker