Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Threaded View
-
18-02-12, 20:20 #23
Sv: Startet på Armour Thyroid i går...
Hej Gitte

I indlæg nr. 18 her (13.02.2012) skrev du, at du tager 3 grain Armour og Levaxin. Nu skriver du "2 grain" og Levaxin. Man kan ikke hoppe op og ned, hver dag eller med få dages mellemrum, og regne med at det nok skal gå. Det gør det (som regel) ikke. Der skal tid til, at kroppen "adopterer" den nye kilde til hormoner, og det tager tid, til det kan ses på blodprøverne.
Desuden der det normalt for flertallet af Thyroid-brugere, at deres FT4 ligger lavt, i forhold til folk i behandling med Levaxin alone, og de friske.
Efter jeg har læst at du ikke har været på samme dose Armour længe nok til at kunne bedømme effekten, har jeg redigeret indlægget fordi det jeg skrev før, passer ikke set i lyset af den "varierende" måde, du bruger Armour på. Se derfor bort fra:
Eller hører du måske til den gruppe, der kan nyttiggøre Levaxin bedre end andre, med Liothyronin oven i? Og måske stammer dine symptomer fra at du har brug for at dosere din medicin op i vintermåneder? Hvor du før ikke behøvede det? Det er set før.Mit bud er, at eftersom T4 kun er biologisk passiv (uden selvstændig virkning) "lageret" til omdannelse til T3 og har selv ingen biologisk virkning, kan dine symptomer kun stamme fra en for lav dose Armour, når du tager den uden Levaxin.
Eller måske er Armour ikke det rette præparat for dig, og måske Erfa Thyroid ville virke bedre? Det er set før, at de forskellige Thyroid-præparater virker forskelligt på forskellige mennesker. F.eks. gav Armour (den gammel) og Erfa mig lavt stofskifte, mens Westhroid og Thyroid-S holder mig frisk, selv om alle fire er jo "Thyroid USP".
Sist endret av Anisa; 18-02-12 kl 20:43 Begrunnelse: Redigeret efter at have læst hele tråden
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 12-12-10, 11:49 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27

Svar med sitat
Bokmerker