Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
Jeg tænker Anisa, at der godt kan være gode grunde til at starte på så lav en dosis, og det, Elbeth har postet i tråden her, passer som fod i hose på mig:

Intolerancen kan oven i købet være så markant, at selv en egentlig homøopatisk opløsning af T4 kan udløse reaktion - det gjorde det ved mig (Thyromin fra Alergica), og manglen på thyroid på celleniveau har jeg også personligt oplevet kan være så omfattende, at selv den lille bitte smule T3, der er i sølle 15 mg. naturlig thyroid kan have en direkte positiv "akut" virkning.

Men Bibzi80, jeg tror alligevel, at Anisa har fat i den lange ende.
De reaktioner, jeg fik, var nemlig overdoserings-/hypersymptomer, og uden, at jeg har fået det målt, så oplevede jeg samtidig tegn på, at min TSH/egenproduktion faldt - altså forværrede hyposymptomer - næsten lige så hurtigt, som jeg kunne stige i dosis.

Jeg ville altså være blevet meget dårlig, hvis jeg havde øget langsommere, og jeg nåede op på min nuværende dosis på 105/120 mg. på 8 uger - 100% afstemt efter min krop. Så vidt jeg lige kan regne ud (jeg kløjs sommetider i tal), så svarer det til at øge med ca. 15 mg. hver uge, selvom jeg startede med 7,5 mg.

Jeg håber, du lykkes med at komme godt i gang!
Hei, takk for svar
Jeg er veldig sensistiv på medisiner så det kan vell være en del av årsaken. Jeg blir litt usikker på hva jeg skal gjøre videre..om jeg skal rett og slett begynne på en høyere thyorid dose som anisa anbefaler. Men jeg skal fortelle legen om gode rådene jeg har fått fra dere
Men var det slik at du begynte med 7,5 mg thyorid i en uke og deretter økte 15 mg hver uke? Og da fikk du ikke bivirkninger?
Tråden som elbeth postet - betyr det at man ikke tåler thyorid fra erfa hvis man har tung metaller i kroppen?