Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
Det er godt nok spændende, hvad der kommer ud af dit forsøg - men som jeg forstår det, gør du det primært for at kunne demonstrere for lægen, hvordan din tilstand uden tilskuddene er? Hvornår skal du til lægen igen?

Jeg er nysgerrig mht. dine forkølelsessymptomer, da det også er noget, jeg kæmper meget med. Hvad tænker du at de er forårsaget af?

Det er rigtig dejligt at høre, at det pt. har hjulpet dig at skære lidt ned i Thyroid og så tage eftermiddagsdosen senere. Det er jo helt uvurderligt pludselig at få mere aktiv tid i døgnet, som ellers kan føles så vanvittig kort, når man bruger så meget tid på sofaen. Du må meget gerne følge op på, hvordan det går med det de næste dage, hvis du orker.

Rigtig dejlig dag til dig
Mange tak Sharon!

Jeg har ikke nogen præcis aftale med den praktiserende læge om, hvornår jeg skal derned igen.
Jeg gjorde det i første omgang, fordi han bad om det, og der endelig var en læge i det konventionelle system, der interessede sig for det - og selvfølgelig fordi jeg tænkte, at jeg også selv ville kunne få noget ud af det.

Hvis det skulle have vist et realistisk billede, skulle jeg have taget min temperatur FØR jeg startede med anti-parasit-dråberne.
Her var jeg dårligere, og her var temperaturen højere. Jeg nåede kun at få et par dage med, hvor den kom over 37,5.
Jeg tænkte så, at det også giver et falsk billede, når jeg tager alle de tilskud til immunforsvar og infektioner. Derfor prøver jeg nu med en uge (som det indtil videre ser ud) uden - også for selv at se, hvilken forskel det gør.

Som nævnt er det, jeg selv har fået ud af det indtil videre, at jeg har det meget bedre, hvis min temperatur om eftermiddagen naturligt (dvs. uden f.eks. Panodil eller pilebark) er nede omkring 37,1. Er den højere, er det altså fordi, min krop kæmper med noget.
Det er en vigtig erfaring - en antydning af et pejlemærke for et behandlingsmål.

Det er også en god indikation på, at min påbegyndte parasitkur har virket

Forkølelsessymptomer kan provokeres af mange forskellige ting inklusive selvfølgelig allergi.
En infektion med svamp eller gær er også en af dem og i tillæg til det "leaky gut" (provokation af immunforsvaret).
De kan bl.a. også provokeres af neurotoxiner og miljømæssige toxiner, fordi de hæmmer og provokerer immunforsvaret.
Det kan garanteret også komme af meget andet.

Jeg ved IKKE, hvad mine kommer af, men jeg er igen blevet optaget af, at jeg i en meget omfattende urinprøve (Organix), som jeg fik lavet for et år siden, fik konstateret påvirkning af bl.a. stoffet xylene, der bl.a. kan findes i maling m.m., men jeg har ikke kunnet finde ud af det. Ikke godt, for det var helt oppe i det røde felt!!

Og nu "risikerer" jeg paradoksalt nok, at mit "temperaturmålingsprojekt" går i vasken...
Jeg har nogle gange registreret, at jeg har været mindre forkølet, når jeg har sovet andre steder, og for nylig skete det igen - men det var fordi, jeg for første gang i mange år (måske nogensinde?) var faldet i søvn på min sofa og først vågnede om morgenen.

Jeg tænkte, at hvis ikke det var tilfældigt, så var det måske fordi, at jeg i stuen har grønne planter, der renser luften?
Jeg satte mig mere ind i, hvilke der renser for hvad, og kæmpede mig så i Bilka. De sidste to nætter har jeg så sovet med planter - og det er ikke umuligt, at det virker!

Thyroid har jeg så sat op igen de sidste par dage pga. aktivitet Min krop vil have det
Og det er alt sammen OK! Jeg har erfaret, at jeg p.t. har det bedst på plus/minus 15 mg., og jeg lærer mere og mere om hvilke faktorer, der spiller ind for mig.
Andre tager jo også f.eks. 15 mg. ekstra hver 2. eller 3. dag.

I øvrigt kan det jo sagtens være, at min krop vænner sig, så jeg kan komme op på en lidt højere dosis
- og når jeg stopper/holder pause med at tage jern, vil jeg også forsøge med 15 mg. til nat. Jeg tænker, at man da også kan blive forkølet i løbet af natten af simpelthen at fryse og have dårligt kredsløb pga. det lave stofskifte. Mine symptomer på det letter i al fald som regel i løbet af dagen.

Update følger, når jeg er blevet klogere og får tid og kræfter