Hei alle snille mennesker Katten min er fortsatt ikke bra, hun tar fortsatt fenimazol og har akkurat avsluttet sin andre antibiotikakur. Hun hadde allerede lavt antall hvite blodkropper før hun ble satt på fenimazol (mot høyt stoffskifte), blodkroppene har økt litt, men er fortsatt kritiskt lavt. Av svarene jeg har fått så skjønner jeg at det kan være fordi kroppen hennes har prøvd å beskytte kjerteln gjennom å senke antallet hvite blodkropper, eller at antallet hvite blodkropper er lavt fordi hun har hatt høyt stoffskifte lenge og p.g.a det tar det tid før de øker i antall i takt med at stoffskiftet normaliserer seg.

Jeg tror det var Erin som skrev at mennesker som får for lavt antall hvite blodkropper som bivirking av medisinering mot høyt stoffskifte i bland må tas av medisinen. Mitt spørsmål er, hva skjer med dem da? Hvis katten min må tas av fenimazol for å få opp antallet hvite blodkropper, hvordan skal hennes stoffskifte reguleres da? Kan hun eventuellt få betablokkerare og gå med høyt stoffskifte frem til en ønskelig behandling med radioaktivt jod? Jeg gir henne fortsatt aminosyren L-lysin og enchinea som tilskudd, vetrinæren kommer for å ta nye prøver 17 feb. Håper noen har mulighet å hjelpe meg med mine spørsmål om hva som skjer når de med høyt stoffskifte(mennesker) må kutte ut medisinen på grunn av alvorlige bivirkinger, og hvilken behandling de får da. På forhånd takk fra Kryddan og mange klemmer fra katten Tindra