Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
JJeg ved faktisk ikke, om Imovane er et af de præparater, der kan hindre den dybe søvn, som er så nødvendig?
Under alle omstændigheder forstår jeg godt, at du også selv overvejer fordelene ved at skifte efter lang tids brug.
Når du skriver, at dosen har varieret, forstår jeg det sådan, at du ikke er en af dem, der konsekvent har brug for en højere dosis, fordi medicinen mister sin virkning?

Her er nogle overvejelser i forhold til det citatet herover...

Jeg har kun skimmet men ikke læst hele din tråd og spørger derfor, om du har prøvet at kombinere forskellige urter etc.?
Hvis man er interesseret i at undgå medicin eller minimere dosis, er det vigtigt ikke at give op, fordi man har prøvet forskellige ting hver for sig - de virker forstærket i synergi for forskellige ting og på forskellig måde!

F.eks. er der en god chance for, at du kan have glæde af "Revitalizing Sleep Formula" (kan købes her). Urtekombinationen beroliger nervesystemet, og aminosyren L-theanin sænker hjernebølgesvingningerne OG hæver GABA-niveauet uden bivirkninger. (Imovane har også indflydelse på dette).

Disse kan du kombinere med f.eks. melatonin, calcium og magnesium.
Jeg føler ikke at Imovane ødelegger dyp søvn, tvert i mot, det føles som om søvnmønsteret blir riktig med den. Jeg har heller ikke måttet øke dosis, men dosis kan variere med årstidene. De urter jeg har forsøkt er slike som Valeriana/Valerina Forte, melisse, humle. Så bruker jeg magnesium, sink, b-vitamin. Problemet med urter for meg er fordøyelsen, mageknip, spesielt med valeriana. Jeg vurderer å bestille Sleep Tonight, som du tipset om tidligere...

Ellers kan jeg fortelle at jeg tok 1/2 tabl., tilsv. 15 mg Remeron i går kveld. De skulle tas 2 timer før leggetid. En halv time etter inntak satte virkningen inn som sløvhet, dopet følelese, det nesten svartnet for meg. Men den gav ikke søvn. Hjernen var i tåka, men kroppen var like urolig, ja nesten verre. Jeg har ofte rykninger og åndenødfølelse under innsovning, og disse ble ikke borte, snarere verre. Så ble det Imovane etter et par timer oppå det hele, før jeg kunne sove. Jeg har fortsatt den sløve følelsen i hodet nå, og det er ubehagelig. Veldig vanskelig å konsentrere seg nå.

Frister ikke til gjentagelse det der. Tror ikke det blir noen Remeron i kveld.