Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
13-01-12, 00:22 #12
Sv: Remeron som sovemedisin - noen erfaringer ?
Jeg håber Tily, at din læge har nævnt for dig og forholdt sig til, at du kan få nogle meget kraftige abstinenser, når du stopper med Imovane efter at have taget det i lang tid. Netop dette er jo et af de store problemer med sovemedicin.
Jeg ved faktisk ikke, om Imovane er et af de præparater, der kan hindre den dybe søvn, som er så nødvendig?
Under alle omstændigheder forstår jeg godt, at du også selv overvejer fordelene ved at skifte efter lang tids brug.
Når du skriver, at dosen har varieret, forstår jeg det sådan, at du ikke er en af dem, der konsekvent har brug for en højere dosis, fordi medicinen mister sin virkning?
Her er nogle overvejelser i forhold til det citatet herover...
Jeg har kun skimmet men ikke læst hele din tråd og spørger derfor, om du har prøvet at kombinere forskellige urter etc.?
Hvis man er interesseret i at undgå medicin eller minimere dosis, er det vigtigt ikke at give op, fordi man har prøvet forskellige ting hver for sig - de virker forstærket i synergi for forskellige ting og på forskellig måde!
F.eks. er der en god chance for, at du kan have glæde af "Revitalizing Sleep Formula" (kan købes her). Urtekombinationen beroliger nervesystemet, og aminosyren L-theanin sænker hjernebølgesvingningerne OG hæver GABA-niveauet uden bivirkninger. (Imovane har også indflydelse på dette).
Disse kan du kombinere med f.eks. melatonin, calcium og magnesium.
For mig har disse ting betydet, at jeg sover mere og bedre, og at jeg har kunne bringe min medicindose ned på et lavt niveau, selvom jeg har haft en massiv og alvorlig søvnforstyrrelse i mange år.
Antihistaminerne Phenergan bruger jeg sommetider, og jeg kan se, at de også kan fås i Norge. Det virksomme stof i dem er et andet end i Vallergan, så måske kunne det være et alternativ. I Danmark fås de i håndkøb.
Som nævnt kan medicin også roteres, så man aflaster leveren, og desuden kan man på denne måde undgå afhængighed og at medicinen mister sin virkning, så dosis skal forhøjes.
Som jeg umiddelbart lige kan se i din tråd, er du endnu ikke startet på Armour? Og som Nielsigne nævner, så har hormonmangel jo stor betydning for søvnen. Men den snak hører jo først og fremmest til derovre
Jeg er spændt på, hvad du ender med at vælge, og hvordan det kommer til at gå
til dig
Godt at høre om dine erfaringer Bjørnemor.
Lignende tråder
-
Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?
Av Stølen i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 21Siste melding: 12-05-15, 11:09 -
Dr. Hertoghe, noen erfaringer?
Av Siven i forumet Thierry HertogheSvar: 6Siste melding: 28-06-11, 21:32 -
Gravid med Graves, noen som har erfaringer?
Av Hanne76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 22-06-09, 20:28 -
Noen av dere som har erfaringer med Acth?
Av munch i forumet Cortisol / ACTHSvar: 12Siste melding: 21-04-07, 09:32 -
Remeron for søvnløshet
Av RIGG i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 17Siste melding: 16-09-06, 16:53

Svar med sitat
Bokmerker