Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
11-01-12, 11:29 #3
Sv: Remeron som sovemedisin - noen erfaringer ?
At fratage mennesker deres mulighed for at sove, er et effektivt anvendt torturmiddel!
For lidt og for dårlig søvn kan forpeste ens tilværelse så vidt, at hver dag bliver en lidelse. Det er en kilde til ekstrem fysisk og psykisk stress, depressive tilstande, irritabilitet og agression i det hele taget samt smerter og meget andet...
Man kan blive syg af ikke at kunne sove, og er man syg, kan kroppen ikke hele, hvis ikke man får sovet nok og godt nok.
Med stresshormoner piskende rundt i kroppen som en konsekvens af manglende eller dårlig søvn, kommer man endvidere i en tilstand, der kan bære præg af overlevelse fremfor at kunne være tilstede i livet og i god kontakt med andre og sig selv, hvor man kan mærke sine følelser, sine behov og sine impulser, og hvor man kan tænke klart, træffe gode beslutninger og mærke, hvad der er rigtigt og godt for en, fra et centreret sted.
En søvnforstyrrelse er på så mange måder livsødelæggende!
Derfor deler jeg ikke din holdning til sovemedicin Nielsigne, og derfor dømmer jeg ikke i forhold til, hvad folk skal "hælde på sig".
Endvidere er der så mange forskellige årsager til søvforstyrrelser, som ofte optræder samtidig, at melatonin ofte ikke alene kan løse problemet.
Medicin har imidlertid (næsten) altid bivirkninger, og jeg forholder mig grundlæggende til dette på samme måde som al anden sygdom, forstyrrelse og ubalance: Adresser årsagerne til problemet (forskellige fysiske, psykiske og sociale), og brug så vidt muligt naturlige metoder og præparater for at skåne kroppen og for så vidt muligt at løse problemet frem for blot at dulme det med symptombehandling.
Endvidere tænker jeg af de samme årsager, at det er vigtigt at bruge så lidt medicin som muligt (lav dosis = færre bivirkninger), og det er desuden vigtigt, at man får den rigtige slags - dvs. en type, som fremmer og ikke hindrer den dybe søvn, der er absolut nødvendig for regeneration/restitution.
Man kan i øvrigt rotere forskellige typer, så man aflaster leveren, og man kan bruge medicin sammen med urter og melation, som jeg personligt ville vælge at prøve at kombinere først.
Men igen: Det er jo bare MIN holdning, og alle mennesker synes jo altid alt muligt...
Selv er jeg - efter at have ændret min grundlæggende holdning til dette for et par år siden - efterhånden nogenlunde men ikke 100 % tilfreds med mængden og kvaliteten af min søvn.
Jeg er indtil videre landet på en kombination af melatonin og urter, der passer til mit behov, samt en lille dosis medicin.
Men nu spørger Tily jo ikke til vores holdning til sovemedicin men til, om nogen har erfaringer med Remeron!
Tily,
Jeg har ingen erfaring med Remeron, men jeg har valgt et tilsvarende præparat fra, som min praktiserende læge har udskrevet til mig.
Om virkningen af Remeron står der på den danske Netdoktor i artiklen, som Nielsigne henviser til:
Når jeg har valgt det fra, er det fordi, at man også kan hæve serotonin-niveauet med aminosyren 5-htp.Virker
Virker ved at øge mængden af signalstofferne serotonin og noradrenalin, som har betydning for impulsoverførslen i hjernen. Fejlregulering af disse impulser synes at spille en vis rolle ved udvikling af depression, men den nøjagtige virkningsmekanisme kendes ikke.
Den fulde virkning ved depression kan forventes efter ca. 4 ugers behandling.
Ifølge Teitelbaum max. 400 mg. i døgnet og det hele ved sengetid, hvis det er for søvn, og max. 200 mg. hvis man tager urter eller medicin, som også hæver seretonin-niveauet.
Man kan således forsøge, om man kan få den samme virkning ved at tage f.eks. prikbladet perikum + 200 mg. 5-htp om aftenen.
NB: Uanset om man bruger medicin, urter eller aminosyrer, bør man altid være opmærksom på, om det er godt for en - reagerer kroppen negativt, får man f.eks. symptomer på for højt niveau af seretonin osv...
Efter pkt. 21 findes der i Teitelbaums behandlingsprotokol et oversigt over forskellige muligheder, og ved at søge på "sleep" dukker der flere gode artikler op på hans side.
Her behandlingsprotokollen:
http://www.endfatigue.com/tools-supp...reatments.html
Lykke til
Sist endret av Luuna; 11-01-12 kl 11:41 Begrunnelse: Anslagsfejl
Lignende tråder
-
Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?
Av Stølen i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 21Siste melding: 12-05-15, 11:09 -
Dr. Hertoghe, noen erfaringer?
Av Siven i forumet Thierry HertogheSvar: 6Siste melding: 28-06-11, 21:32 -
Gravid med Graves, noen som har erfaringer?
Av Hanne76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 22-06-09, 20:28 -
Noen av dere som har erfaringer med Acth?
Av munch i forumet Cortisol / ACTHSvar: 12Siste melding: 21-04-07, 09:32 -
Remeron for søvnløshet
Av RIGG i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 17Siste melding: 16-09-06, 16:53

Svar med sitat
Bokmerker