Jeg er en jente på snart 25 som fikk hypertyreose for litt over to år siden. Da gikk jeg noe sykt ned i vekt, og var svimmel hele tiden. Min daværende lege ga meg neo merkazole, og etter 3-4 måneder gikk det over og jeg sluttet på medisinene. Sommeren 2011 fikk jeg et kraftig nervesammenbrudd, og har vært sykemeldt siden da. I desember fikk jeg vite at jeg har fått graves sykdom/hypertyreose igjen, og dette kom som et sjokk. Jeg har jo nemlig lagt på meg nesten 10 kg siden i sommer?

Er det tilfelle at det skal være sånn? Jeg sliter veldig med depresjon ennå, og det blir ikke noe bedre når jeg bare går opp i vekt heller. Jeg sliter med overvekt fra da jeg var barn, så dette ble litt tungt.
Legen på sykehuset jeg var på, sa at det var ingenting jeg kunne gjøre, jeg kommer til å legge på meg uansett hva jeg gjør. Det tas heller ikke hensyn til min psykiske helsetilstand, da de mener det er i tilknytning til stoffskiftesykdommen. Jeg prøver å si til de at jeg har slitt med nervene i mange, mange år før jeg ble syk!

Har noen vært borti noe liknende? Er det noen råd å få?
Jeg har heller ikke fått noen info angående sykdommen, så alt jeg vet har jeg funnet på wikipedia...

Hilsen maeb