Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
04-01-12, 09:33 #5
Sv: Kan Lav-Karbo gi for Lavt Stoffskifte?
Jeg kan kun svare for egne erfaringer. Byttet til lavkarbo i august. Har gått ned ca 11 kg (dette ville være veldig umulig hvis stoffskiftet ble svekket av lavkarbo). Man får en ekstrem varmefølelse når man inntar mye fett på lavkarbo. Ikke bare for egen del, men har også erfart at dette gjelder de som er friske, eller iallefall ikke stoffskiftesyke. Og produserer man varme er ikke stoffskiftet svekket. En jeg snakket med oppdaget til og med et snev av hjertebank og veldig varmefølelse etter inntak av fløte og kokosolje i morgenkaffen, når hun fjernet kokosoljen forsvant hjertebanken... (som kan være tegn på stigning i stoffskiftet)
Så vil jeg gjerne si litt om prøvetakningen når man måler kolesterolet, siden det er innenfor mitt fagfelt. Jeg har sett at det skjer at kolesterolprøver IKKE taes fastende. For en som spiser LCHF kost vil jo dette selvsagt gi prøvesvar som er far out, siden kosten inneholder mye fett. Dessuten vil det også gi utslag på prøvene hvis du kvelden før prøvetakningen har spist ett fettrikt måltid, noe som man ofte gjør på LCHF kost. I tillegg viser jo ny forskning at de referanseområdene som brukes på kolesterol kan stilles spørsmål ved. Det er like farlig å ha lavt kolesterol som det er å ha høyt, selv innenfor skolemedisinen. Et kolesterol på under 5 er altså like farlig som å ha et for høyt kolesterol. Leste denne forskningen i en artikkel i "Dagens medisin" som jeg ikke klarer å finne igjen.
Lignende tråder
-
Løs mage ved oppstart av Lav Karbo diett?
Av voggis i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 3Siste melding: 23-02-11, 22:08 -
Hard trening, low karbo og vektøkning
Av Gekko i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 2Siste melding: 15-04-10, 20:20 -
Lav karbo brød
Av usikker i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 12-11-09, 23:28 -
Lav karbo brød
Av usikker i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 12-11-09, 23:28 -
Lav-karbo
Av trude.lutt i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 3Siste melding: 03-03-08, 18:24

Bokmerker