Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
26-12-11, 13:13 #1
Hjelp, min katt som har hyperterose har lite hvite blodkropper!
Hei
Min elskede katt fikk konstatert hyperterose i november. Jeg trodde jeg enkelt kunne behandle med Felimazole vet. 2,5 mg 2ggr daglig (Tiamazol) frem til hun skulle til behandling med radioaktivt jod, men nå viser det seg at hun har veldigt lavt antal hvite blodkropper i gjen
. Hun får derfor støttebehandling med antibiotikan Baytril vet. 15 mg daglig (Enrofloxacin). Jeg har en veldig flink dyrelege, men jag lurer på om det er vanlig at ha lavt antall hvite blodkropper når man har hyperterose, eller behandles med tiamazol? Finnes det noen alternativ medisin/behandling?
Hvordan kan jeg støtte hennes immunforsvar? Er det noen urter, medisin, eller kosttilskudd som kan øke antallet hvite blodkropper? Og som er sikkert å bruke på katter? Jeg har googlet litt og så smått begynt med L-lysin og echinea i maten til henne, da det skal sterke immunforsvaret. Men jeg famler i mørkret, min katts helsetilstand varierer veldig, hun sliter fremst med pusten. Jeg er usikker hva som er hypoterosen, hva som kommer av det senkte immunforsvaret og hva som er bivirkinger av medisinen. Alle tips, råd, veilednining og informasjon tas emot med største takknemlighet
Kryddan
Lignende tråder
-
Leger er lite oppdatert
Av Mod i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 12-07-11, 17:13 -
Et lite hjertesukk....
Av gunnda i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 03-02-08, 00:07 -
refusjon på hvite resepter
Av heisann i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 01-09-07, 22:44 -
Hvite prikker på leppene
Av Mann-61 i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 3Siste melding: 14-06-06, 23:31 -
TSH på 300-noe og var ganske lite affisert
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 05-04-05, 15:57

Svar med sitat
Bokmerker