Det jeg personlig reagerer mest på i hele lavkarbodietten, er at alle leger jeg prater med er enige om at lavkarbo er sunt for meg siden jeg bl.a. har diabetes. For meg er det visst ikke fare for manglende næring til hjerne f.eks.
Men er man frisk, så tåler liksom ikke kroppen og begrense karbohydratene uten at hjernen visner vekk
Høres ikke logisk ut i det hele tatt.

Men jeg ser også problemet med mennesker som TROR de lever sunt, og barberer karbohydratene vekk nærmest totalt. Men det er ikke slik lavkarbo bør være.
Alle de jeg kjenner som har lavkarbo som livstil, og ikke en deseprat midlertidig slankekur(finnes det forresten en eneste hurtigslankekur som er sunn?), spiser MYE mer grønnsaker på dette kostholdet. De bæljer ikke i seg fett, men velger og holde seg vekke fra lav-fett produktene i handelen og bruker i stedet full-fett produkter.
For mitt vedkommende så spiser jeg max 5 karbohydrater pr.måltid (og de kommer fra grønnsaker hovdesaklig). Fettkildene mine er hovedsaklig nøtter, fet fisk og olje, men også noe fra fløte, rømme creme fraiche som blir brukt i matlagingen. Jeg spiser ikke mer protein nå enn tidligere.
På dette kostholdet klarer jeg og balansere blodsukkeret mitt selv om insulinen virker svært dårlig for meg.