Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Plaget av Graves!!
Threaded View
-
16-12-11, 14:12 #1
Plaget av Graves!!
Hei!

jeg er en jente på 28 år, fikk påvist høyt stoffskifte i august, med Graves..
Litt om meg selv;
Før var jeg så å si 100 % frisk, hadde bare en operasjon i håndleddet for trange nerver ifjor ved juletider. ( mener jeg har lest at dette kan være en oppstart til Graves??) Tidligere hadde jeg 3 jobber ( 120%) pluss skole ( 100%)
I august i år ble jeg plutselig veldig dårlig, hjerteklapp, hodepine, svett, urolig etc, gikk til legen og etterhvert fant de ut at d var stoffskiftet.
når jeg leser om Graves så kjenner jeg meg igjen i det jeg leser, men synes d er lite god informasjon om det. ( jeg finner d i allefall ikke)
jeg sliter med ledd smerter, spesielt beina og armene. trykk og smerter i brystregion, ekstrem hodepine, håravfall, sår i hodebunn, tynn og tørr hud. Huden blir fort rød og nuppete, nesten litt sånn stikkende og brennende følelse.. Jeg orker nesten ingenting lenger når jeg kommer hjem fra jobb, for er jeg ikke fysisk i form så er jeg psykisk dårlig ( irritabel, sår og sånn). Magen lever sitt eget liv. Noen ganger prikker det i halve siden i ansiktet og jeg får rykninger i overleppa og på øyelokkene, synet lever nesten sitt eget liv noen ganger, spesielt når det er mørkt.. kuler under huden på armene og bena.
Er dårligere ved menstruasjonstidene føler jeg.
PHU.... så deilig å få det ut! ;-)
Snakket med lege og stoffskifte lege, begge har forskjellige meninger, fordi verdiene mine er nesten normale, men enda føler jeg sånn som nevnt over.
Er det "normalt" å føle seg sånn når man har Graves? Er det noen som kjenner seg igjen? jeg har jo "bare" vært sånn i 4 mnd, men dødssliten av å ha det sånn, alltid en dag med nye symptomer.
Jeg takker for all hjelp og råd!
Lignende tråder
-
Ny med Graves
Av Maria1 i forumet Graves sykdomSvar: 8Siste melding: 31-03-11, 08:03 -
Noen av dere som har ME, er plaget med hvitt belegg på tunga?
Av gutt_81 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 21Siste melding: 28-12-10, 21:45 -
Ny, med Graves
Av manzana i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 16-05-08, 14:25 -
TSH (Graves)
Av tollo i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-10-07, 07:08

Svar med sitat
Bokmerker