Kjære Anja.
Jeg er ikke ekspert på høyt stoffskifte eller Graves, men jeg har vært plaget med høyt stoffskifte nå i høst og har derfor lest meg litt opp på temaet.
Jeg har kommet i kontak med flere som har hatt Graves etter fødsel på et forum for foreldre (har selv en datter på 2.5 år), og alle sammen kan fortelle at de ble helt fine igjen etter medisinering i ett år eller to. Mange fikk en periode med lavt stoffskifte, før det hele stabiliserte seg. Jeg har også en nabo som fikk dette etter fødsel, og hun har fått lavt stoffskifte, men er helt fin med medisinering.

Etter som jeg forstår er det altså gode muligheter for at dette blir bra, men jeg vil nok høre på din leges råd om å vente med graviditet før du har helt fine nivåer. Jeg vet ikke hvordan dette kan påvirke et forster, men det er helst deg jeg tenker på da. En graviditet er en voldsom belatsning for kroppen, og om man først er plaget med stoffskiftet, hjelper det nok ikke på med en graviditet. Det aller beste du kan gjøre for din datter er å holde deg mest mulig frisk! Jeg er forøvrig veldig pro amming, men OM du ikke får ned verdiene dine pga for lave doser pga amming, ville jeg ikke nølt med å kutte ut ammingen ved 6 mnd, og begynt med større doser. Det er bare ikke verdt det, hva skal din datter med antistoffer fra morsmelken om du blir langvarig stoffskiftesyk?

Lykke til, jeg hadde langtfra så høye verider som du og syntes dete hel var helt forferdelig, så jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det