Hei. Er ny her, fikk påvist Graves sykdom nå på mandag.
Verdiene mine på sist prøve var:
FT4 70 (9-22)
FT3 29 (2.8-7.1)
TSH <0.05
TRAS ble også tatt, men ikke åftt svar på dette enda.

Jeg er 26 år, fikk en frisk og fullbåren datter for 6 mnd siden.
Jeg gikk til legen for 2 mnd siden på grunn av at jeg følte meg litt trøtt, irritabel og fikk ikke sove på nettene. Har hatt disse symptomene i 1 år som jeg kan huske, har trodd det skyldes svangerskap/ spedbarnstid osv. Men da jeg var til legen i nov i fjor, fikk jeg beskjed om at årsaken til plagene var at jeg antagelig var deprimert.
Det som bekymrer meg er hva om jeg har hatt så høyt stoffskifte under svangerskapet, vil det gi barnet senskader eller man ha oppdaget eventuelle skader som følge av dette med en gang?
Jeg og samboeren ønsker oss flere barn ,helst ganske snart. Men legen ( Spesialist på området) sier at det er helt uaktuelt før verdiene er normale og stoffskiftet holder seg stabilt.
Går nå på Propyltiouracil 1/2 tbl 3 ganger om dagen. Grunn til så lav dose er at jeg ønsker å amme jenta mi noen mnd til . Fikk beksjed om at jeg må slutte å amme når hun er 10 mnd, slik at han kan øke dosen.
Vil behandlingen ta lang tid? Noen som har lyktes å bli gravid å fått et velskapt barn kort tid etter at Graves har blitt påvist?
Er det noe jeg selv kan gjøre for å få end stoffskiftet? Har lest her inne om matvarer som kan hjelpe de med lavt stoffskifte.

Håper noen kan ta seg tid til å svare
Anja