Sitat Opprinnelig skrevet av JosieS Vis post
Nå må jeg bare spørre:

Etter operasjonen i mars var jeg overdosert og har brukt denne tiden på å komme i ”normalområdet”. Nå føler jeg at det begynner å nærme seg lavt og det er ikke bra for øynene. Fikk brev fra endoen i dag, det er sånn vi kommuniserer, at prøvene var fine og at jeg skal fortsette med samme dose. Siden det er 6 uker til neste blodprøve, er jeg redd det da blir for lavt. Har hele tiden hørt at FT4 skal ligge i øvre ref.området Hun spør ikke hvordan jeg har det med de verdiene, men det er jo ikkno’ nytt....

Oktober:
FT4 (8 - 20) 15,5
FT3 (3,6 - 8,3) 5,6
TSH (0,5 - 3,6) 0,34
TRAS (<1,8) 4,1

November:
FT4 (8 - 20) 13,9
FT3 (3,6 - 8,3) 5,4
TSH (0,5 - 3,6) 0,72
TRAS (<1,8) 6,5

JosieS
Hjelpe meg for en pasientoppfølging!

Det er jo håpløst å følge rådene til en slik lege som bare skriver brev, ikke snakker med pasienten. Det er din kropp og du som kjenner best hvilken dose som er riktig. Jeg tror alle må prøve seg litt fram og finne den optimale dosen for seg. Derfor er det viktig at en lærer kroppen sin og hormonbehovet sitt å kjenne. jeg ville ha styrt dette selv om jeg var deg (ihvertfall med en slik lege). Men det er ikke smart å gjøre for store endringer på en gang. Fire til seks uker bør man nok holde dosen for å få kroppen til å venne seg til ny dose.

Håper du finner en bedre lege ganske fort!