Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
25-11-11, 12:13 #9
Sv: Fra frisk til syk! Kroppen og skjoldkjertelhormoner
Da er vi to!! Får litt vonde backflash til trimdronninga Karis utspill fra i fjor når jeg leser slikt.Er desværre ikke enig i at aktivitetsniveau-vinkel passer på alle med hypothyreose. Bentececilie har jo trænet "som gal" i 6 måneder, uden effekt. Hvis det alene kom an på aktivitetsniveau, ville hun komme af med mere end 4,5 kg.
Har selv telt kalorier og sammensettning av karb, fett og protein i flere perioder og ligget på kaloriinntak/aktivitetsnivå som etter tabellene med BMR og PAL
Basalmetabolism, BMR (Basal Metabolic Rate), er den energimengden som kreves for at hjerte, lunger og øvrige organer skal fungere. En voksen kvinne som veier 60 kg har en BMR på ca 1300 kcal/døgn.
PAL-verdi = Beregning av aktivitetsfaktor for en dag
Energibehov - Regnet ut etter WHO:s metode.
BMR x PAL-faktor = Beregnet energibehov.
Kan bla. finne en kalkulator på iform.no
Med sammensetning av måltider, kalorier og aktivitetsnivå la jeg opp ett program for å gå med 1 kg. pr. uke (manko på ca. 7000 kcl. ift. å opprettholde vekten ift. kalkolasjonsmetoden. Resultatet etter 4 uker var minus 0,8 kg!!!
Og jeg juksa ikke!! Ikke var jeg i de dårligste periodene heller, men gikk allikevel ikke ned. Kan ikke se at det skyldes annet enn hypo, da Levaxin og DHEA..
Jeg klarer meg noenlunde med ganske stabil vekt nå, men øker en kilo eller to i dårligere perioder, eller når jeg forsøker en annen medisinkombo som ikke funker så bra. Må være utrolig på vakt med tanke på inntaket av næringsstoffer for ikke å øke vekten. Aktivitetsnivå har for min del lite å si - høyintensitet type trening som forbrenner mye på kort tid har vært uaktuelt lenge. I følge teorien skal man gå ned i vekt når man inntar mindre enn man forbruker. Det skjer ikke for min del dessverre.
H :-)
Lignende tråder
-
vann i kroppen....
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 05-09-10, 01:23 -
Vand i kroppen
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 27-10-08, 23:21 -
Vand i kroppen
Av gitteh i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 05-01-08, 17:23 -
Hårvekst på kroppen
Av jessica i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 3Siste melding: 21-08-07, 13:19 -
Smerter i kroppen
Av MetteS i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 22Siste melding: 13-10-06, 00:12

Svar med sitat

Bokmerker