Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
25-11-11, 09:00 #8
Sv: Fra frisk til syk! Kroppen og skjoldkjertelhormoner
Er desværre ikke enig i at aktivitetsniveau-vinkel passer på alle med hypothyreose.
Bentececilie har jo trænet "som gal" i 6 måneder, uden effekt. Hvis det alene kom an på aktivitetsniveau, ville hun komme af med mere end 4,5 kg.
Jeg har aldrig overspist. Mens jeg var ung med sygdommen, var jeg åleslank-på-lavkarbo (dengang anede jeg intet om rT3/T3 ratio) og altid i bevægelse. Da jeg blev ældre sidst i trediverne var jeg fortsat altid i bevægelse, men træt af rT3/T3-ratio-kosten og så kom kiloerne. Før manglede jeg "kun" thyroxin. Siden faldt andre hormoner med alderen - dem der ellers før kompenserede for underskud af thyroxin, og det blev utroligt "nemt" at tage på i vægt og utroligt svært at komme af med dem igen. I dag er jeg fortsat i bevægelse, mellem 6 og 9 timer 6 dage om ugen. Det er langt mere end alle jævnaldrende jeg kender, og alligevel sidder kiloerne fast, medmindre jeg sørger for rT3/T3 ratioen holder sig oppe ved næsten-lavkarbo, fordi Thyroid er ikke nok. Falder jeg af rT3/T3-ratio-kosten, kommer kiloerne uanset hvor meget jeg bevæger mig. Jeg overspiser fortsat ikke. Jeg ved, at jeg er ikke særtilfælde. Det er hypothyreose.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
vann i kroppen....
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 05-09-10, 01:23 -
Vand i kroppen
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 27-10-08, 23:21 -
Vand i kroppen
Av gitteh i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 05-01-08, 17:23 -
Hårvekst på kroppen
Av jessica i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 3Siste melding: 21-08-07, 13:19 -
Smerter i kroppen
Av MetteS i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 22Siste melding: 13-10-06, 00:12

Svar med sitat

Bokmerker