Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Selv tak, snille Tily

Hvordan er det gået siden sidst?

Jo,,, nå er jeg såvidt i gang med hydrocortison. Dagslyspærer er bestilt. Inntak av vitaminer er øket, mitt inntak at vitamin D3 daglig var fattige 10-20 uq, det er jo lite. Måling av vit D i 2009 viste 108 (ref.omr. ?). Mitt kosthold ellers var nok binyre-vennlig, men det er vel noe forbedringspotensiale. . .

Når det gjelder melatonin, har jeg forsøkt det i to perioder. 2mg/kveld. Jeg husker ikke hvor lenge hvert forsøk pågikk. Jeg merket ikke noe til ønsket effekt, og som bivirkning fikk jeg ekstra søvnighet på dagtid. Vanskelig å holde ut. Så dette orker jeg ikke nå. Kanskje litt tid i solarium kunne være noe for meg, siden jeg tydeligvis har en positiv effekt etter sommeren ?

Du spør om antistoffer. Anti-TPO er målt flere ggr, uten å bli påvist. Sist måling stod det riktignok på arket <10 (<6), men da var det skrevet feil, sa legen, for ref.omr. er <35. Så da, så. Jeg finner i gamle prøvesvar fra 2009 at det er sjekket S-Anti-TPO, S-Anti-Tg, S-TRAS, alle negative.
S-reverse T3 0.42 (0.14-0.54), det gir en S-reverseT3/TT3 ratio på 3,57 på det tidspunkt, 2009.

Jeg har 2 ggr vært hos endokrinolog, en privat i 2007 og en offentlig i 2009. Ingen mente det var noe feil med stoffskiftet. Den første mente jeg kunne ha Sjøgrens, og jeg har vært gjennom en utredning for dette som ikke kunne fastslå den diagnosen. Den sykdommen har jo også sine "kriterier". Helt utelukkes kan det heller ikke.

Jeg må takke igjen for din respons, Anisa, og din ros... uff Men det gjør godt