Takk for flott og informativt innlegg, Kevlin!

Nå har jeg fått SMS om at blodprøveresultatene var kommet. Det stod at de fleste var normale, men anti-TPO fortsetter å stige, så det "kan tyde på at du er i ferd med å utvikle lavt stoffskifte, men behandling er ikke nødvendig ennå." Jeg gikk for å få utskrift. Helsesekretæren ble visst satt ut av det spørsmålet, og måtte spørre legen om det var lov faktisk... Aldri har da DET vært noe problem før, så jeg ble litt sånn . det er jo MIN KROPP det handler om! Vel, luka ned, lege oppringt: "Det er en pasient her som vil ha utskrift av prøvene for å følge med, sier hun (jeg hørte hva hun sa selv om luka var nede)." Ifølge legen gikk dette som utskrift av journal, og ville koste meg 85 kroner! Hørte sekretæren si at "dette har jeg ikke samvittighet til å fortelle, altså..." Jeg gjorde det helt klart, med et smil, for hennes skyld er jo dette ikke, at det ikke kom på tale. Hun sa at hun var helt uenig i den prisen, men "kan ikke si imot sjefene." Jaja, ennå er legene maktsentrum, men dette er jo velkjent for de fleste av oss her på forumet. Men jeg sa at det var stoffskiftetallene jeg var interessert i, og om jeg kunne få bare dem. Jada, hun skrev dem ned på en gullapp.

Tsh og ft4 var godt innenfor normalen, men anti-tpo var steget fra 550 til 1300. Jeg har jo godt merket hvor mye dårligere jeg har blitt mellom forrige og siste måling, så jeg er vel en av dem som får mange symptomer av betennelsen alene. Som jeg har lært av dere kunnskapsrike her inne.

Men jeg må nesten humre litt. Kan tyde på at jeg er i ferd med å utvikle... KAN?!? Nå er vel det det nærmeste jeg kommer en hashimotosdiagnose hos henne, så jeg må sikkert si meg fornøyd...

Helsesækreteren var ny i jobben, så det er helt greit. Alle har vært nye en gang. Men jevnt over er jeg sjokkert over den dårlige servicen det legesenteret gir.