Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Threaded View
-
12-11-11, 17:30 #11
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Update:
Det blev så slemt med min "kemiske nervøsitet", at jeg nu har besluttet at vente med at forsøge med Thyreoid igen.
Det må have provokeret mit cortisol rigtigt meget. Jeg har imidlertid ikke opgivet, at jeg kan have glæde af en mindre dosis.
Cortisol skal heller ikke have hele skylden. Jeg tror, jeg skal til at lære et nyt ord: Pre-menupausal
Der gik udu i min menstruation, efter jeg blev nødt til at stoppe med pregnenolon, men det er lige nu tiden, hvor den skulle have været der, så mit østrogenniveau er garanteret faldet.
Jeg venter og venter og venter på det nye, jeg har bestilt på bare 10 mg... Post og told: Skynd jer så!!!
Og til dig Anisa: Du er genial! Intet mindre!
Jeg havde det SÅ skrækkeligt i går efter et lille bitte besøg hos en veninde. Jeg kunne bogstaveligt talt dårligt gå i løbet af aftenen - så voldsomme var mine smerter.
Jeg ville bare være sikker på, at jeg kunne sove (vanvittigt vigtigt), så jeg tog en ekstra dosis melatonin. I dag gik jeg så en meget lille bitte tur udenfor, og jeg undrede mig over, at det kunne lade sig gøre
Så vi tager den lige igen:
Teitelbaum er (som den eneste holistiske læge JEG indtil videre er stødt på) bekymret for de høje doser melatonin pga. begrænset forskning i sikkerheden, og han går ind for så lav en dosis som 0,5 g.Det med melatonin's betydning er ikke kun begrænset til selve melatonin, men jeg læser i flere kilder, at også dannelse af væksthormonet stimuleres af det nydannede melatonin i forhold 1:2 dvs. dobbelt så meget væksthormon, som er den "udløsende" mængde melatonin.
Vi er imidlertid jo biokemisk forskellige, og eftersom jeg ved, at nogle cancerpatienter tager helt op til 9 mg., så giver jeg det en chance.
Jeg skal lade jer vide, hvordan det går med det.
Næste fokus: Væksthormon.
PS: Hvis dette holder stik, kan det muligvis være endnu en forklaring på hvorfor Tryptophan/5HTP virker så godt for mange med fibromyalgi:
Tryptofan -> melatonin -> væksthormon.
Flere undersøgelser dokumenter, at mange med fibromyalgi mangler væksthormon ifølge Teitelbaums bog. Den britiske CFS-læge Sarah Myhill er dog ikke imponeret, men de er begge enige om, at manglen skyldes en undertrykkelse af hypothalamus (og dermed jo også hypofysens produktion?). Her er en artikel, jeg skal have læst:
http://www.drmyhill.co.uk/wiki/Human...mone_%28HGH%29
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker