Juni 2009
S-TSH: 0,92 (ikke oppgitt)
S-FT4 Fritt: 12,9 (ikke oppgitt)

Oktober 2009
S-TSH: 0,70 (ikke oppgitt)
S-FT4 fritt: 16,4 (ikke oppgitt)

September 2010
S-TSH: 2,8 (0,20-4,0)
S-FRITT T4: 15,7 (11,0-23,0)
S-Anti-TPO: <25 (<100)
S-TRAS: <0,8 (<1,0)

Mai 2011
S-TSH: 1,1 (0,20-4,0)
S-FT4: 17,4 (11,0-23,0)
Jeg er ikke proff på å tolke blodprøver. Men jeg tror at hvis stoffskiftet ditt var i orden, så skulle ikke FT4 endre seg så mye. Det at TSH endrer seg, kan være en indikasjon på at stoffskiftet er i ferd med å bli feil. Dette er en klar indikasjon påat du burde starte behandling om du hadde bodd i et annet land enn Norge, her kan de fleste leger ikke dette. Hvem er det som ser på disse prøvene, fastlegen eller en spesialist? Du bør kreve prøvebehandling for stoffskiftet ditt. Hvis legen nekter, spør på hvilket grunnlag legen nekter. De pleier rundhåndet å dele ut det jeg vil karakterisere som farlige tabletter, sovepiller, antidepressiva, statiner og liknende. men av en eller annen grunn er de tilbakeholdne med stoffskiftemedisiner, jeg har store problemer med å forstå dette. Mens piller for stoffskiftet er ufarlig dersom du tester dem ut under trygge rammer sammen med en lege som passer på deg. (jeg snakker ikke om skrullete slankere som er gale nok til å gjøre seg hyper med stoffskiftemedisiner for å bli tynne, de kan nok få en slags forgiftning på kjøpet). Du vil merke om du er på feil kurs. Da er det ubehagelig. Vel, det er nok ikke så enkelt heller. For du kan få ubehag ved inntak av stoffskiftemedisin om binyrene også er på ville veier (uten å nærme deg Addison, bare ligge lavt i normalområdet). Da kan desverre legens konklusjon være at det var ikke her problemet lå. Men det kan altså være at du har et litt komplekst hormonprblem. det er ikke uvanlig. Problemet er at legene ikke har kunnskap om dette. Om du leser her inne på binyreforumet, vil du se det. Håper du vinner denne kampen