Tror jeg nevnte T3 for deg? Neste møte med legen din bør du følge opp T3 og snakke med henne om dette. Det kan være at du konverterer dårlig T4 (Levaxin) som er et prohormon (altså ikke aktivt, det skal omdannes) til T3. Jeg hadde det slik, og det slo ut på psyken. Nå får jeg T3 og har det fint. T3 finnes enten i form av Liothyronin, elelr du kan få T3+T4 i samme medisin, Erfa Thyroid som flere av oss bruker. Thyroid må du ha en egen resept på, mange leger er ikke vant til å skrive ut resepter på godkjenningsfritak så da kan det være lurt å ha med info om dette pluss info om thyroid om du vil forsøke dette. Desverre ser det ut at kunnskap om T3 ikke inngår i vanlige legers utdannelse, så sannsynligheten er stor for at legen din ikke vet noe om det.

T3 er kjempeviktig for dine kognitive funksjoner og mentale helse. Kanskje kan du få det helt fint psykisk ved å få T3? Det hadde jo vært verd et forsøk eller to? For noen fungerer ikke Liothyronin og Levaxin like bra som thyroid, for andre fungerer det helt fint. Legens oppgave bør jo være å la deg forsøke forskjellige medisiner helt til du fungerer optimalt.