Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
01-11-11, 07:14 #2
Sv: Lavt stoffskifte, mulig Graves Sykdom og lite svar
Har du noen som kan hjelpe deg litt? En ektefelle, kjæreste eller venn? Ser at du skriver
Kanskje hun kan bli med deg til legen?Har et veldig flott støtte apparat som er min fantastiske katt og en veldig tålmodig venninne.
Da vil jeg anbefale at vedkommende ber på dine vegne (enten skriver et brev du undertegner eller aller helst blir med deg til legen) om å få alle utskrifter fra blodprøver som er tatt av deg. Blodprøvesvarene er din eiendom. Du har rett på det. Og det er jo ikke fordi du har mistillit til legen at du vil ha innsyn, men for å lære å mestre egen sykdom. Øyne er viktige. De må ikke bli skadet! Jeg mener at du, eller den som blir med deg til legen, bør be legen ringe en av disse instansene mens du er hos legen om det er tid, øyelege eller endo. Slik at de får tatt en avgjørelse om hvem som skal se på deg og følge opp øynene dine. Noen må ta ansvar! Uansett bør du vel få komme til hos en endo og få sjekket tilstanden din om legen din ikke kan nok?
Hvis du ikke får noen til å følge deg til legen, anbefaler jeg deg at du skriver et brev til legen din, og sender det ca en uke før du kommer dit. Da kan legen lese alt det du ønsker, og dere kan snakke om dette i timen. Du kan jo også i et slikt brev foklare hvordan du føler deg, at du ikke er i stand slik du har det nå, til å stå opp for egne behov og kreve din rett.
Du bør jo få sjekket TRAS, Anti-TPO, FT3 og FT4, samt alle vitaminer og mineraler om det ikke er gjort før. Mange med stoffskiftesykdommer har dårlig opptak i tarm, og kan ha lav B12, lavt jern, lave magnesiumverdier med mere. En annen ting som er viktig er å ha høy nok D3, den bør ligge på over 100. De fleste i Nordeuropa har for lav D3 i vinterhalvåret. Få sjekket D3, og ta fast høyt nok tilskudd i hvertfall om vinteren. D3 er viktig for stoffskiftet. Det samme gjelder selen, den hjelper med omdanningen (det som heter dejodinasen, som er uhyre viktig) av T4 til T3 (det aktive hormonet). Viser prøven at du har B12 på 300 er det lavt, da ville jeg tatt tilskudd for å komme høyere.
Det er sikkert flere her som har andre gode forslag, lykke til
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Har du lavt stoffskifte.. eller..? Klyp deg i armen, så får du svar!
Av Kevlin i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 9Siste melding: 19-07-12, 18:06 -
Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Av devin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-11, 23:01 -
Lavt stoffskifte og sykdom
Av pingu i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 14-11-07, 12:57 -
Mulig å gå fra lavt til høyt stoffskifte?
Av Vilde i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 5Siste melding: 20-11-06, 15:58 -
Er det mulig å ha lavt stoffskifte med forhøyet TRAS- verdi?
Av MetteS i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 05-10-06, 18:30

Svar med sitat

Bokmerker