Hei, jeg fikk påvist lavt stoffskifte som var i grenseland i Desember -10, begynte på Levaxin julaften det året (50 mikrogram). Tidligere det året hadde jeg også fått medisiner mot depresjon (Cipralex, 10mg).

Etter å ha fått påvist lavt stoffskifte ble jeg sendt på ultralyd av halsen (en helt forferdelig opplevelse, satt og så lå og gråt hele tiden) på Haukeland U. Sykehus, hvor de mente at alt så bra ut foruten om øynene mine som var veldig store, noe som er et tegn på Graves Sykdom. De sendte et brev til fastlegen min hvor hun ble anbefalt å kontakte en endokrinolog i Bergen som kunne enten påvise eller avkrefte dette. Hun gjorde det, men fikk brev tilbake om at dette var det øyeklinikken som måtte ta seg av. Hun sendte da brev til Øyeklinikken i Bergen, men der fikk hun også et negativt svar, hvor de sa at de ikke gjorde slike ting og hun måtte kontakte en privat øyeklinikk. Nå vet jeg strengt tatt ikke hva som skjer på den fronten lenger!

Jeg vet dessverre ingen av verdiene mine på blodprøvene, og liker ikke å spørre etter ting fra fastlegen min. Ikke fordi hun ikke er hyggelig, for det er hun, men fordi det er slik jeg er satt sammen inni hodet. Jeg pleier aldri å spørre legen om noe som helst, svarer bare på spørsmål og håper på å ikke begynne å grine hver gang jeg er der.

Måtte øke dosen min på Levaxin til 100 mikrogram, og Cipralex til 20mg, men føler at ingenting blir bedre på noen fronter. Er fremdeles meget langt nede i humør og tiltakslyst. Vekten min har økt drastisk det siste halvåret, har siden jeg var rundt en 10 år vært en smule overvektig, men det siste året har vært helt forferdelig. Lå lenge stabilt på 80kg (gikk kanskje opp og ned noen kilo her og der, men det var som regel alltid nært 80kg), men har nå det siste året, siden jeg begynte på cipralex og levaxin gått opp nesten 20 kg. Jeg er en jente på 166cm og 21 år gammel, så det tærer på psyken og ha alt dette henge på meg. Føler meg mye trøtt og har vanskelig for å sove om natten til tider. Dette gjør det veldig vanskelig for meg å opprettholde en vanlig døgnrytme. Jeg kan legge meg klokken 21 og sove til 08, og det funker veldig fint i to-tre dager, men så faller alt fra hverandre igjen.

Håper noen kan hjelpe meg med hva jeg bør spørre om hos fastlegen neste gang jeg er der i slutten av november. Hva som kan hjelpe mot lav tiltakslyst og trøttheten.

Har et veldig flott støtte apparat som er min fantastiske katt og en veldig tålmodig venninne.

Takker for et veldig fint forum.